Belangrijke berichten en veiligheidswaarschuwingen | Veilig boodschappen doen in coronatijd
  1. Startpagina
  2. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Winkels en openingstijden

Hoe vind ik andere ALDI winkels in mijn buurt?

Bij Winkels en openingstijden vindt u ALDI winkels in uw buurt door uw postcode of woonplaats in te vullen. U ziet dan een overzicht van de dichtstbijzijnde ALDI winkels. Met behulp van de routeplanner op de webpagina kunt u de weg vinden naar de winkel.

Hoe vind ik ALDI winkels in het buitenland?

ALDI winkels in het buitenland vindt u via www.aldi.com door te klikken op het land. De winkelzoeker staat meestal in de rechter bovenhoek.

Waar vind ik de openingstijden van de winkels?

Bij Winkels en openingstijden vindt u de actuele openingstijden van al onze winkels. Vul uw postcode of woonplaats in. U ziet dan een overzicht van alle winkels bij u in de buurt met de openingstijden.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken bij ALDI?

Bij ALDI kunt u snel en eenvoudig betalen. U vindt hier alle betaalmogelijkheden.

Kan ik ook contactloos betalen bij ALDI?

Jazeker. Bij ALDI kunt u ook contactloos betalen.

Welke winkels hebben een brood en gebak afdeling?

Bij Winkels en openingstijden ziet u welke winkels ovenvers brood verkopen. Vul uw postcode of woonplaats in. U ziet dan een overzicht van de winkels bij u in de buurt. De winkels met het icoon van een vers afgebakken stokbrood verkopen ovenvers brood. 

Ik ben een product vergeten in de winkel. Wat kan ik doen?

Dit kan natuurlijk gebeuren. Als u met uw kassabon terug gaat naar de winkel en een medewerker aanspreekt, helpt hij of zij u verder.

Ik heb schade door een bezoek aan ALDI, wat kan ik doen?

U kunt dit melden bij de filiaalleider of u kunt het contactformulier invullen. Wij adviseren u om alles wat met de schade te maken heeft te bewaren. Misschien heeft u dit nog nodig op een later moment.

Ik heb teveel voor een artikel betaald, wat kan ik doen?

ALDI staat voor Hoge Kwaliteit - Lage Prijs. Wij begrijpen dat het vervelend is als u teveel hebt betaald voor een product. Bent u nog in de winkel? Laat dan uw kassabon zien aan een medewerker. Deze lost het voor u op. U kunt het ook melden via het contactformulier. Stuurt u een foto van uw kassabon mee? Wij lossen het graag voor u op.

Ik heb een product in de winkel gevonden met een verkoopdatum die is verstreken.

Op een drukke werkdag kunnen onze winkelmedewerkers een verstreken verkoopdatum over het hoofd zien. Onze winkels ontvangen meerdere keren per week verse producten. Daarom mogen er geen artikelen in de winkels liggen met een verstreken verkoopdatum.

Als u zo’n product vindt, spreek dan een medewerker aan en geef het artikel terug. De medewerker verwijdert het artikel dan direct.

Ik ben iets verloren in een ALDI-winkel. Wat kan ik doen?

Informeer bij een medewerker in de winkel of uw voorwerp gevonden is. U kunt ook contact opnemen met uw ALDI regiokantoor. Het telefoonnummer staat achter op onze folder. U kunt ook contact opnemen via het contactformulier.

Coronavirus

Welke maatregelen hebben jullie genomen?

Het is uitermate belangrijk om gehoor te geven aan de maatregelen waarmee we verspreiding van het Coronavirus beperken:

  1. Blijf thuis als u ziek bent en vraag iemand anders boodschappen voor u te doen
  2. Kom alleen (1 persoon per huishouden)
  3. Het gebruik van een winkelwagen of - mandje is verplicht (1 per persoon). Geen winkelwagen of -mandje beschikbaar? Even wachten alstublieft. conform overheidsbeleid hebben wij de hoeveelheid winkelwagens en -mandjes aangepast, zodat het niet te druk wordt in de winkel.
  4. Dragen van een mondkapje is verplicht, met uitzondering van personen jonger dan 13 jaar en de personen die om medische redenen geen mondkapje mogen dragen.
  5. Houd minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers
  6. Wees sympathiek voor andere klanten en onze medewerkers. 
  7. Betaal uw boodschappen zo veel mogelijk met pin. Wanneer u alleen over contant geld beschikt, leg het geld dan neer en pak eventueel wisselgeld zelf op.
  8. Na 20.00 uur verkopen wij geen alcoholische dranken.
  9. Van maandag tot en met vrijdag, van 07.00 tot 08.00 uur, reserveren wij in alle winkels een uur voor ouderen en kwetsbaren. Daranaast reserveren wij op die dagen nog een uur; dat uur verschilt per winkel. Vraag in de winkel naar onze gereserveerde openingstijden.
Ben ik verplicht om een mondkapje te dragen?

Vanaf dinsdag 1 december is het dragen van een mondkapje in alle publieke binnenruimten verplicht. De mondkapjesplicht geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder.

Hoe handhaven jullie als ALDI zijnde de mondkapjesplicht?

De invoering van de mondkapjesplicht geldt voor alle klanten en medewerkers in de winkels. Wij attenderen klanten hierop, echter gaan wij niet handhaven. Vanwege medische redenen kan het voorkomen dat klanten geen mondkapje kunnen dragen. In verband met de privacywetgeving vragen wij klanten niet naar de reden voor het niet dragen van een mondkapje.

Voor wie geldt de uitzondering op de mondkapjesplicht?

De mondkapjesplicht geldt vanaf 1 december ook voor mensen met een beperking of ziekte. Wel is er een uitzondering mogelijk voor mensen die vanwege hun ziekte of beperking niet in staat zijn een mondkapje te dragen. Dat kan zijn omdat ze fysiek niet in staat zijn het mondkapje te dragen of op te zetten, dat hun gezondheid daardoor wordt belemmerd of dat ze door het dragen van een mondkapje ernstig ontregeld raken.

Ook mensen die spreken met of iemand assisteren die vanwege een auditieve beperking moeten kunnen spraakafzien (liplezen) of vanwege een verstandelijke of communicatieve beperking afhankelijk is van non-verbale visuele signalen zijn van de plicht uitgezonderd.

Begeleiders van mensen met een beperking zijn ook uitgezonderd, wanneer de persoon met de beperking door de interactie/begeleiding door iemand met een mondkapje ernstig ontregeld raakt.

Ik werd gevraagd mijn mondkapje af te zetten bij de kassa voor identificatie. Mag dat?

Bij leeftijdscontroles bij de verkoop van o.a. alcohol en tabak mag een klant gevraagd worden om tijdelijk zijn mondkapje af te zetten ter verificatie van de identiteit.

Waarom is het dragen van een mondkapje verplicht?

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, is het verplicht om in onder andere winkels, musea, restaurants en theaters een mondkapje te dragen.

Mag ik ook een faceshield (plastic gezichtsmasker) dragen?

Het gebruik van faceshields (plastic gezichtsmaskers) is niet toegestaan als alternatief voor mondkapjes.

Hoe hoog is de boete wanneer je geen mondkapje draagt en beboet wordt door handhavingsbeambten?

Wie de regel niet naleeft, riskeert een boete van 95 euro.

Heeft ALDI speciale openingsuren voor ouderen en kwetsbaren?

Van maandag tot en met vrijdag, van 07.00 tot 08.00 uur en van [xx.xx tot xx.xx*] uur, reserveren wij een uur voor ouderen en kwetsbaren.
*het tijdstip van dit tweede uur verschilt per winkel

Ik heb een rollator. Ben ik dan ook verplicht een winkelwagen of winkelmandje te gebruiken?

Indien u afhankelijk bent van een rollator, is het toegestaan om uw boodschappen te doen zonder winkelwagen. Houd ook dan minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers. Indien mogelijk kunt u gebruik maken van een winkelmandje. 

Er zijn onvoldoende winkelwagens en mandjes beschikbaar. Waarom moet ik buiten wachten?

Conform overheidsbeleid hebben wij de hoeveelheid winkelwagens en -mandjes aangepast, zodat het niet te druk wordt in de winkel. Geen winkelwagen of -mandje beschikbaar? Even wachten alstublieft.

Mag ik als alleenstaande ouder mijn (kleine) kind(eren) meenemen in de winkel?

Indien u niemand heeft die op uw kind(eren) kan passen wanneer u boodschappen gaat doen, kunt u uw kind(eren) meenemen naar de winkel. Houd minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers. Laat uw kind(eren) in de winkelwagen plaatsnemen als dat mogelijk is.

Wat zijn de regels voor de medewerkers m.b.t. handen wassen?

Alle medewerkers wassen regelmatig hun handen uitgebreid met zeep. Zij doen dit bij aanvang van hun werkzaamheden, bij het wisselen ervan, na toiletbezoek, na het snuiten van de neus, niezen of hoesten, na het weggooien van afval en voor het eten en drinken, en in ieder geval elk uur.

 

Wat is het deurbeleid van ALDI?

Net als andere supermarkten volgen wij de richtlijnen van brancheorganisatie Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). Dat betekent dat onze winkels een beperkt aantal winkelwagens en -mandjes beschikbaar hebben, afgestemd op de grootte van de winkel.

Elke klant is verplicht met een winkelwagen of -mandje te winkelen. Zijn deze op, dan verzoeken wij de klant buiten de winkel in een daarvoor aangewezen zone te wachten tot er weer een winkelwagen of -mandje beschikbaar is. Ook in die zone vragen wij klanten onderling minimaal 1,5 meter afstand te houden.

 

Moeten klanten zelf de winkelwagens en - mandjes ontsmetten?

Wij vragen onze klanten ook zelf hun verantwoordelijkheid te nemen en de handgrepen van winkelwagens en -mandjes te reinigen met de daarvoor door onze winkels aangeboden middelen.

Hoe wordt erop toegezien dat mensen de regel voor 1,5 meter afstand houden en de belijning daarvoor respecteren?

Wij beschikken niet over beveiligers en doen een beroep op de eigen verantwoordelijkheid van de klanten in onze winkels. Het is belangrijk dat iedereen het goede voorbeeld geeft en de preventiemaatregelen serieus neemt en opvolgt om verspreiding van het Coronavirus te beperken.

 

Zijn er regels welke kassa's het beste open kunnen zijn m.b.t. afstand?

Wij adviseren onze winkelmedewerkers indien mogelijk een kassa gesloten te houden tussen twee kassa’s. Daarnaast vragen wij onze klanten uiteraard minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar te behouden.

Kan ik mijn boodschappen online bestellen en thuis laten bezorgen?

Bij ons is het niet mogelijk om online uw boodschappen te doen. Daarnaast hebben wij geen bezorgservice.

Wat gebeurt er als er iemand in jullie winkel ziek wordt?

In onze winkel werken we met een protocol voor de gevolgen die het Coronavirus heeft. Ook in het geval wanneer een collega ziek wordt, wat de oorzaak ook is. Het gaat ons om uw en onze gezondheid; daar gaan we zeer aandachtig mee om en volgen daarbij de richtlijnen vanuit het RIVM / de overheid.

Onze ALDI-Aanbiedingen

Hoe kan ik een herinnering ontvangen wanneer een product in de winkel verkrijgbaar is?

Door op het belicoon te klikken bij het product. Alleen bij nog niet verkrijgbare ALDI Actueel artikelen (aanbiedingen van gebruiksartikelen) kan de herinnerfunctie worden ingeschakeld. Wanneer u op het belicoon klikt, opent er een venster waarin u de herinneringsservice via sms of e-mail kunt activeren. U kunt hier ook de dag en het tijdstip invullen. Het is belangrijk dat u de privacyverklaring en de voorwaarden accepteert. Nadat u het  formulier verstuurd heeft, krijgt u een activeringslink per e-mail of sms (afhankelijk van uw keuze). Wanneer u hierop klikt en de dienst is geactiveerd, ontvangt u op de gewenste dag via het kanaal van uw keuze een herinnering.

U kunt zich afmelden voor deze service door het afmeldingsformulier in te vullen. Het activeren van de herinneringsservice is alleen toegestaan wanneer u zelf de ontvanger bent.

Hoe en waar vind ik informatie over ALDI Actueel artikelen?

Dat kan op verschillende manieren. De aanbiedingen van de komende weken staan op onze website onder Onze aanbiedingen. U kunt de aanbiedingen ook wekelijks als nieuwsbrief via e-mail toegestuurd krijgen. Bovendien liggen in onze winkels de ALDI Actueel-folders met daarin de aanbiedingen voor de komende week. Ook kunt u de folder digitaal bekijken.

Verkoopt ALDI ook grote of kleine kledingmaten?

Bij de samenstelling van onze aanbiedingen proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van onze klanten. De grotere en de kleinere maten bij kleding- of schoenenacties blijven vaak liggen. Daarom bieden wij deze niet bij iedere actie aan. Wel hebben wij aparte acties met kleding in grote maten. Wilt u op de hoogte blijven van aankomende acties? Meldt u dan aan voor de nieuwsbrief.

Kan ik een aanbieding reserveren in mijn ALDI-filiaal?

Producten uit een aanbieding kunt u niet reserveren. Wij willen iedere klant een gelijke kans geven om een aanbieding te kopen. Daarom zijn deze alleen vanaf de actiedatum verkrijgbaar in de winkel.

Een product in de aanbieding is op. Is dit artikel nog verkrijgbaar?

Onze ALDI Actueel aanbiedingen zijn altijd op = op. Is het artikel niet meer beschikbaar in de winkel? Dan is het product ook uitverkocht.

Onze weekend-/weekacties van houdbare producten zijn ook altijd op = op. Hier geldt dus ook: als het niet meer beschikbaar is in de winkel, dan is het uitverkocht.

Onze verse producten in de aanbieding leveren wij meerdere malen per week aan onze winkels. U kunt in de winkel vragen wanneer een product weer binnenkomt.

Waarom is een actie binnen één dag al uitverkocht?

We doen onze uiterste best om van alle producten die we aanbieden voldoende voorraad in onze winkels te hebben. Voor de meeste acties lukt dit. Zeker voor de eerste paar dagen van de aanbieding. Wij kunnen het succes van een aanbieding niet voorspellen. Naar sommige producten is meer vraag dan verwacht. Wij kiezen ervoor om altijd de volledige voorraad beschikbaar te stellen op de eerste dag van de aanbieding. Hierdoor hebben we geen reservevoorraad. 

Assortiment

Waarom is een bepaald product uit het assortiment?

Bij ALDI maken wij een selectie van producten voor onze klanten. Hierdoor kunnen wij onze prijzen zo laag mogelijk houden en alleen producten van goede kwaliteit aanbieden. Dit betekent dat wij soms producten uit het assortiment halen, waar onvoldoende vraag naar is of waar wij goede kwaliteit niet (meer) voor een ALDI-prijs kunnen leveren. Sommige artikelen bieden wij niet het hele jaar aan. Zomerartikelen verkopen wij bijvoorbeeld niet in de winter. Wilt u weten of wij een goed alternatief verkopen? Kijk dan hier voor onze producten. Natuurlijk voegen wij ook regelmatig nieuwe artikelen aan ons assortiment toe.

Hoe kan een product binnen de houdbaarheidsdatum al bedorven zijn?

Onze producten worden met zorg verpakt en vervoerd. Het komt weleens voor dat er een klein gaatje in de verpakking zit. Hierdoor kan er zuurstof bij het product komen waardoor het product sneller bederft dan op de verpakking staat aangegeven. Hebt u een product gekocht dat bedorven is binnen de houdbaarheidsdatum? Dit kunt u eenvoudig, zonder kassabon, terugbrengen naar uw ALDI-filiaal. U krijgt dan een vervangend product of het aankoopbedrag retour.

Vind ik alle artikelen in alle ALDI-winkels?

De meeste artikelen die wij in onze winkels verkopen vindt u in al onze winkels terug. Wij hebben een aantal regionale artikelen die wij in een deel van Nederland verkopen.

Ik mis een artikel in het assortiment

Hebt u ideeën of suggesties? Wij horen het graag. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Welke huismerken heeft ALDI?

We hebben een breed assortiment aan eigen merken waarmee we de kwaliteit van onze producten garanderen. Al die merken vindt u hier. Natuurlijk hebben wij ook A-merken in ons assortiment zodat u zelf de keuze heeft. 

Verkoopt ALDI verse groenten en fruit?

Natuurlijk. We zijn erg trots op de kwaliteit die we bieden. Wilt u meer weten over onze verse groenten en fruit? Kijk dan hier

Hoe vaak worden verse producten aan de winkels geleverd?

Van maandag tot en met zaterdag leveren wij elke dag nieuwe, verse producten en we proeven ze ook dagelijks. Bij ALDI geloven we dat versheid een prioriteit is voor onze producten, dus u vindt alleen groenten en fruit van de beste kwaliteit in onze winkels.

Verkoopt ALDI biologische producten?

Natuurlijk. In ons vaste assortiment hebben wij verschillende biologische producten. Ook hebben we regelmatig acties met biologische producten, waardoor u nog vaker voor biologisch kunt kiezen. U herkent al onze biologische producten aan het groene blaadje. Meer informatie over biologisch vindt u hier.

Waar vind ik informatie over allergenen en dieetinformatie over ALDI-artikelen?

Om er zeker van te zijn dat een product aan uw dieetwensen voldoet en geen allergenen bevat, adviseren wij u om altijd de informatie op de verpakking te lezen. Deze informatie laten wij door een onafhankelijk bureau controleren op juistheid. Wilt u informatie over artikelen zonder verpakking (bijvoorbeeld onze verse broodjes)? Vraag ernaar bij een medewerker in de winkel of vul het contactformulier in.

Wat is het verschil tussen Te Gebruiken Tot en Ten minste Houdbaar Tot?

Te gebruiken tot (TGT) staat op producten die snel bederven. Bijvoorbeeld op kip, vlees of vis. De TGT-datum is de laatste dag waarop u het product kunt gebruiken. Wilt u een product gebruiken na de TGT-datum? Vries het direct na aankoop in. Zo kunt u het product langer bewaren.

Ten minste houdbaar tot (THT) staat op producten die niet snel bederven. Wij garanderen de kwaliteit van het product tot aan die datum. Na die datum kan de kwaliteit achteruit gaan, maar kunt u het product nog wel veilig eten.

Beide datums gelden zolang u de verpakking niet hebt geopend.

Info & Contact

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Door op de pagina Nieuwsbrief uw e-mailadres in te vullen op het aanmeldingsformulier. U kiest zelf het formaat (tekst of tekst/afbeeldingen). Bevestig uw aanmelding door op Abonneren te klikken.

ALDI neemt de beveiliging van uw persoonlijke gegevens heel serieus en wil misbruik van uw e-mailadres voorkomen. Daarom ontvangt u van ons binnen enkele minuten na uw aanmelding ter bevestiging een e-mail. Als u binnen zeven dagen op de bevestigingslink klikt, wordt u opgenomen in de verzendlijst van de ALDI-nieuwsbrief en ontvangt u de nieuwsbrieven automatisch. Wilt u meer weten over onze privacyregeling? Klik dan hier.

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Door het afmeldingsformulier in te vullen en uw uitschrijving te bevestigen door op Uitschrijven te klikken. Uw gegevens worden dan direct uit het systeem verwijderd.

Hoe kan ik de nieuwsbrief op een nieuw e-mailadres ontvangen?

Uw e-mailadres direct veranderen is niet mogelijk. U kunt uw oude e-mailadres afmelden via het afmeldingsformulier en uw nieuwe e-mailadres aanmelden via het aanmeldformulier.

Waar vind ik de instelling om de nieuwsbrief alleen in tekst of ook met afbeeldingen te ontvangen?

Om de instelling van alleen tekst naar tekst met beelden te veranderen (of omgekeerd), moet u zich eerst afmelden voor de nieuwsbrief. Daarna meldt u zich opnieuw aan. U kunt dan aangeven in welke vorm u de nieuwsbrief graag wilt ontvangen.

Hoe installeer ik de ALDI-app op mijn smartphone of tablet?

U vindt hier meer informatie over de ALDI-app. Wilt u de app direct downloaden? Dat kan in de Apple App Store en in de Google Play Store.

Waar kan ik solliciteren op een vacature van ALDI?

Op onze website www.werkenbijALDI.nl. Hier staan al onze vacatures.

Hoe neem ik contact op met een ALDI-filiaal?

Onze filialen zijn telefonisch niet bereikbaar. Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met uw ALDI regiokantoor. Het telefoonnummer staat achter op onze folder. U kunt ook contact opnemen via het contactformulier.

Wat doet ALDI aan duurzaamheid?

Wij hebben een visie op verantwoordelijkheid, duurzaamheid van onze productieketens en betrokkenheid bij de samenleving. Alle informatie vindt u hier.

Ik heb een e-mail ontvangen van ALDI waarin staat dat ik een prijs heb gewonnen. Is deze e-mail echt van ALDI?

Onze e-mails eindigen altijd op @aldi.nl. Wij gebruiken geen andere variaties die hierop lijken. Controleer of het e-mailadres van de afzender eindigt op @aldi.nl. Is dit niet het geval? Dan betreft het een spambericht. Deze e-mails worden niet door ALDI verstuurd, maar door partijen die onze naam misbruiken. U kunt er hier meer over lezen. Wij doen er alles aan om dit te voorkomen maar dat is erg lastig. Ons advies is om een melding van dit bericht te maken bij de fraudehelpdesk.

Ik ontvang geen folder meer, waar kan ik dit melden?

Via het contactformulier kunt u dit aan ons doorgeven. Wij geven dit door aan het bedrijf dat de folders verspreidt. Wilt u in de tussentijd geen aanbieding missen? Download dan onze app (Apple App Store, Google Play Store), of meldt u aan voor de nieuwsbrief. Ook kunt u onze folders online bekijken.

Hoe gaat ALDI om met mijn persoonlijke gegevens?

ALDI neemt de beveiliging van uw persoonlijke gegevens heel serieus en wil misbruik hiervan voorkomen. Hoe wij dit doen kunt u lezen in onze privacyregeling.

 

Wat betekent het Beter Leven keurmerk?

Beter Leven is een keurmerk van de Dierenbescherming. Hoe meer sterren een product heeft, hoe diervriendelijk het is. U vindt verschillende producten met dit keurmerk in ons vaste assortiment. Meer informatie over dit keurmerk vindt u hier.

Kan ik stage lopen bij ALDI?

Onze stagevacatures vindt u op www.werkenbijALDI.nl.

Vanaf welke leeftijd mag ik werken bij ALDI?

Je kunt al bij ALDI werken als je 15 jaar of ouder bent. Op zoek naar een leuke bijbaan in één van onze winkels? Kijk op www.werkenbijALDI.nl.

 

Waar kan ik een opmerking, compliment of klacht over een medewerker doorgeven?

Wij horen graag wat u van onze medewerkers vindt. Of het nu om een compliment, een opmerking of een klacht gaat. Laat het ons weten via het contactformulier.

Op mijn kassabon staan teveel artikelen of artikelen die ik niet heb gekocht. Wat kan ik doen?

Natuurlijk hoeft u niet te betalen voor producten die u niet hebt gekocht. Bent u nog in de winkel? Geef het dan aan bij een medewerker. Deze helpt u graag verder. U kunt het ook melden via het contactformulier. Stuurt u een foto van uw kassabon mee? Wij lossen het graag voor u op

Ik heb een vraag of opmerking over ALDI TALK, waar kan ik terecht?

Voor vragen over ALDI TALK kunt u hier terecht.

Een product smaakt anders dan ik gewend ben. Waar kan ik dit melden?

ALDI staat voor Hoge Kwaliteit - Lage prijs. Dat betekent dat wij altijd kijken of we de kwaliteit van onze producten nog beter kunnen maken. Soms passen wij daarom de receptuur van een product aan. Het product kan dan anders smaken dan u gewend bent. Bent u niet tevreden over de smaak of wilt u meer informatie? Laat het ons weten via het contactformulier.  

 

Retour, terugbetaling & garantie

Als ik een nieuw elektrisch apparaat bij ALDI koop, kan ik het oude apparaat dan achterlaten voor recycling?

Ja dat kan. Wanneer u een vergelijkbaar apparaat koopt, kunt u uw oude apparaat inleveren. Wij zorgen dan dat het gerecycled wordt.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over een product?

Wij vinden het belangrijk dat u met uw aankoop bij ALDI volledig tevreden bent. Wanneer u niet tevreden bent, geeft de ALDI-garantie u de zekerheid dat u het product eenvoudig kunt terugbrengen.

Gaat het om bij ons gekochte levensmiddelen of drogisterij artikel? Deze producten kunt u altijd – ook zonder kassabon – terugbrengen. U krijgt dan een vervangend product of het aankoopbedrag terug.

Gaat het om gebruiksartikelen (bijvoorbeeld kleding of elektra)? Deze producten kunt u binnen 30 dagen na aankoop in ieder ALDI-filiaal in Nederland terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug.

Kan ik een product terugbrengen dat ik in een ALDI-filiaal buiten Nederland heb gekocht?

U kunt producten die u niet in Nederland hebt gekocht niet bij uw ALDI-filiaal in Nederland terugbrengen. Wij bieden in ieder land producten aan die bij de klanten in dat land passen. Het assortiment is dus per land verschillend. Daarom kunt u artikelen niet in een ander land terugbrengen.

Kan ik een product nog terugbrengen na de 30 dagen na aankoop?

Is het product defect en zit er garantie op? Dan kunt u het product met de kassabon in uw ALDI-filiaal terugbrengen. Wij sturen het ter reparatie op, of geven u het aankoopbedrag terug.

 

Wat is de retourtermijn van ALDI?

U kunt uw aankoop altijd binnen 30 dagen terugbrengen. Gaat het om levensmiddelen of drogisterij-artikelen dan kunt u deze ook zonder kassabon terugbrengen. Gaat het om een gebruiksartikel uit een actie? Dan kunt u dit op vertoon van uw kassabon ook binnen 30 dagen terugbrengen. Zit er garantie op het product? Dan kunt u ook na deze 30 dagen bij uw ALDI-filiaal terecht met uw defecte product.

Hoe kan ik aanspraak maken op de garantie bij een defect artikel?

Als een artikel binnen de garantieperiode defect is, kunt u het op vertoon van uw kassabon terugbrengen naar één van onze ALDI-filialen. In de winkel beoordelen wij dan of we het artikel ter reparatie opsturen of dat u het aankoopbedrag terug krijgt.

Wat kan ik doen als een artikel defect raakt buiten de garantieperiode?

Wij vinden het natuurlijk vervelend als een artikel dat u bij ons gekocht hebt defect is. U kunt daarom altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u dan in contact te komen met de leverancier. De leverancier kan kosten in rekening brengen.

 

Kan ik reserveonderdelen ontvangen?

Als uw artikel defect is en er zit geen garantie meer op, dan begrijpen wij dat u  reserveonderdelen wilt bestellen. Wij kunnen niet garanderen dat die beschikbaar zijn, maar wij doen natuurlijk onze uiterste best voor u. U kunt contact met ons opnemen. Wij helpen u dan in contact te komen met de leverancier.

Website

Kan ik online bestellen bij ALDI?

U kunt nog niet online bestellen bij ALDI. Wel kunt u uw winkelbezoek goed voorbereiden door online uw boodschappenlijstje te maken.

Hoe werkt het boodschappenlijstje?

Rechtsboven op de website vindt u het boodschappenlijstje. Op iedere productpagina staat naast de prijs de link Op boodschappenlijstje plaatsen. Klik op deze link om het artikel toe te voegen. Rechtsboven ziet u nu bij het boodschappenlijstje in de blauwe cirkel hoeveel producten er op uw lijstje staan.

Om uw boodschappenlijstje te bekijken klikt u rechtsboven op het icoon van het boodschappenlijstje. Linksboven op de pagina kunt u notities toevoegen. Ook kunt u uw lijstje afdrukken, e-mailen of volledig wissen met één druk op de knop.

Wilt u een product verwijderen van uw lijstje? Op de productpagina staat nu naast de prijs de link Van boodschappenlijstje verwijderen. U kunt hierop klikken. Ook kunt u op de overzichtspagina van uw boodschappenlijstje producten verwijderen door op het lijstjes-icoon links onder de productafbeelding te klikken.

Ik heb producten in mijn winkelmandje geplaatst. Hoe kan ik afrekenen?

U kunt nog niet online bestellen bij ALDI. U hebt de producten op uw boodschappenlijstje gezet. Als u dit lijstje meeneemt naar uw ALDI-filiaal, kunt u de boodschappen in uw echte winkelmandje doen.

Hoe kan ik op de website zoeken naar producten?

De zoekfunctie is beschikbaar onder ‘onze aanbiedingen’ links in het menu. Hier kunt u niet alleen aanbiedingen maar ook producten uit ons vaste assortiment zoeken.

Ik zie een fout op de website, nieuwsbrief, app of folder staan, waar kan ik dit doorgeven?

Ook wij maken weleens een fout. Hebt u iets gezien wat niet klopt? Geef het door via het contactformulier.

 

Hoe kan ik een artikel of een webpagina delen?

Wanneer u op de pagina van een product bent, staat rechtsboven het delen-icoon (3 bolletjes verbonden met elkaar). U kunt hier kiezen hoe u de pagina wilt delen.

Waar kan ik recepten vinden?

In de linker kolom op de website onder Recepten vindt u al onze recepten. U kunt deze ook in de app bekijken.

Een andere opmerking of het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Neem contact met ons op.

Stond uw vraag of antwoord er niet tussen of hebt u een opmerking of klacht? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij helpen u graag verder.

Facebook Opt-out

In de gebruikte webbrowser is een opt-out-cookie geplaatst, die toekomstige gegevensverzameling en opslag door de Facebook-pixel op uw apparaat permanent voorkomt.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Altijd als eerste op de hoogte van onze aanbiedingen.

Herinnering voor

Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Wilt u op de hoogte gebracht worden als het artikel verkrijgbaar is? *

Datum selectie *

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Velden met een ster * zijn verplicht om in te vullen.

Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet u naar de veiligheidsinstellingen van uw browser gaan en aangeven dat u de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Uw e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als u zelf ontvanger bent of indien u weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht u problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. U kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij uw begrip.
  • U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

U ontvangt uw herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van uw e-mailadres

Bevestiging van uw telefoonnummer

Bevestiging van uw e-mailadres en telefoonnummer

U ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

U ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

U ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht en/of gebruik de code in de SMS om de activering te bevestigen.