3. Directeur De Zonnebloem ontvangt cheque van € 50.000

Directeur De Zonnebloem ontvangt cheque van € 50.000

07.06.2019

Het was vanochtend al vroeg een gezellige drukte bij de heropening van de vernieuwde ALDI in Hoogland. De vele aanwezige klanten zagen hoe Marc Damen, directeur van Nationale Vereniging de Zonnebloem een cheque van € 50.000 overhandigd kreeg. Het bedrag is geschonken door ALDI en Royal Lemkes, leverancier van onder meer zonnebloemen. Het bedrag is verbonden met de zonnebloem-actie van ALDI. Per verkochte pot gaat één euro per pot naar de vrijwilligersorganisatie De Zonnebloem. “Hiermee gaan we veel mensen met een beperking heel gelukkig mee maken”, aldus Marc Damen.

Na de overhandiging knipten filiaalleider Michiel van Gent, Marc Damen en Jaco Blom van Royal Lemkes gezamenlijk het blauwe lint door. Vervolgens gingen de vele mensen nieuwsgierig naar binnen en werden verrast door de geur van versgebakken broodjes.

Klanten waren zichtbaar tevreden met de nieuwe formule van de winkel. Het team werd veelvuldig gefeliciteerd. “Fantastische winkel!” werd door vele klanten gezegd. Binnen twee uur krasten 400 klanten prijzen als tablets en boomhamers tot de hoofdprijs van 250 euro.

De hele dag bleef het een drukte van belang. De nieuwe opzet van de winkel was bij velen dan ook onderwerp van gesprek. Vooral de brede paden, de indeling van de winkel en de vele versproducten vielen erg in de smaak.

“Wat een mooie openingsdag! We hebben er met z’n allen heel hard voor gewerkt de afgelopen week. Het is dan ook ontzettend leuk om vele blije klanten te zien en positieve reacties te horen. Daar doe je het tenslotte voor”, aldus de trotse filiaalleidster Michiel van Gent.

De Foodtruck die op de parkeerplaats stond werd veelvuldig bezocht. Daar werden heerlijke, verse gerechtjes met de producten van ALDI bereid die klanten gratis konden proeven. Ook de speciale Zonnebloem-stand werd goed bezocht. De enthousiaste vrijwilligers van De Zonnebloem verkochten de nodige Zonnebloemen en vertelden geïnteresseerden wat het betekent om vrijwilliger te zijn bij de organisatie. “We maken zoveel mensen blij”.

Nadruk op verse producten
In dit verbouwde filiaal ligt de nadruk op de presentatie van de vele verse producten zoals groente, fruit, brood, vlees en vis. De goed geteste producten, bekend als de ‘Trots van ALDI’, geven aan dat naast de voordelige prijs ook goede kwaliteit hoog in het vaandel staat.

A-merken
ALDI heeft naast huismerken ook steeds meer bekende merkartikelen in het standaardassortiment. Merken als Heineken, Blue Band, Calvé, Unox, Coca-Cola, Lays en Lipton Ice tea zijn standaard te koop.

Fairtrade en biologisch
Duurzaamheid is belangrijk voor ALDI. Steeds meer duurzaam geproduceerde producten zijn in het assortiment opgenomen. Voor de klanten die geen of minder vlees eten is er de nodige keuze uit vegetarische producten. Op dit moment zijn er meer dan 60 biologische producten verkrijgbaar en ook het aantal Fairtrade-producten groeit.

Ook de filialen worden zo duurzaam mogelijk ingericht. Dit pand is een energiezuinig pand, zo wordt voor het koelen gebruik gemaakt van het natuurlijk koudemiddel CO2 in plaats van schadelijke koudemiddelen. Alle verlichting in het pand met LED en papier en folie worden 100% gerecycled.

De vernieuwde winkel aan Hamseweg 17 in Hoogland beschikt over 50 eigen gratis parkeerplaatsen. De openingstijden zijn van maandag tot en zaterdag van 08.00 tot 20.00 uur.