1. Pers
  2. Persberichten
  3. ALDI geeft Natuurlijk Wel-campagne duurzaamheidstwist

ALDI geeft Natuurlijk Wel-campagne duurzaamheidstwist

14.09.2021

ALDI steeds duurzamer

EEN DUURZAAM ASSORTIMENT TEGEN EEN LAGE PRIJS?! NATUURLIJK WEL.

Bij een discounter wordt misschien niet direct gedacht aan duurzaam. Een verantwoord assortiment voor een lage prijs? Kan dat eigenlijk wel? Het antwoord van ALDI is: Natuurlijk wel. Vanaf vandaag communiceert ALDI in Nederland haar duurzaamheids-initiatieven onder de vlag ALDI steeds duurzamer?! Natuurlijk wel. Het streven om alle vooroordelen rondom ALDI weg te nemen krijgt hiermee een nieuwe twist. ALDI maakt de klanten deelgenoot van wat de discounter allemaal doet en gaat doen om iedere dag steeds duurzamer te worden.

Duurzaam en gezond leven, ook dat hoeft bij ALDI niet duur te zijn. Iedere dag maakt de supermarkt samen met de toeleveranciers stappen. ALDI steeds duurzamer?! Natuurlijk wel. is de vlag waaronder de discounter, op haar verschillende marketing-kanalen, gaat communiceren over thema’s zoals herkomst van artikelen, voedselverspilling en klimaat.

Nienke van de Streek, Managing Director Marketing en Communicatie bij ALDI in Nederland: ‘Met onze Natuurlijk wel- campagne nemen we al ruim een jaar vooroordelen weg die bij de consument bestaan over ALDI. Ook op het gebied van duurzaamheid zijn er vooroordelen. Dat er bij een discounter niet meteen gedacht wordt aan verantwoorde boodschappen, gaan wij nu veranderen. We gaan onze klanten vertellen wat we voor mooie dingen doen en gaan doen op het gebied van duurzaamheid onder de herkenbare vlag ALDI steeds duurzamer?! Natuurlijk Wel’.

Natuurlijk wel, ALDI

In september vorig jaar lanceerde ALDI in Nederland de merkcampagne ‘Natuurlijk wel, ALDI’. Tot op de dag van vandaag geeft de discounter met deze campagne antwoord op alles waarvan de consument nooit had gedacht dat dit mogelijk zou zijn bij ALDI. Het wegnemen van vooroordelen staat hierbij steeds centraal; lage prijzen en toch een verantwoord assortiment? Natuurlijk wel! De campagne is ontwikkeld samen met bureau INDIE.

ALDI vernieuwt en verduurzaamt

De afgelopen jaren heeft ALDI op allerlei vlakken geïnvesteerd om haar assortiment en winkels verder te verduurzamen. Zo dragen de Nederlandse groente, fruit en het dagverse zuivel het On the way to PlanetProof-logo en heeft ALDI een eigen plantenmerk, Kwekers Trots, wat topkwaliteit en verantwoorde productie garandeert. Ook is maar liefst 95% van ALDI’s verse varkensvlees met het Beter Leven-keurmerk gecertificeerd en eind dit jaar geldt dat voor bijna alle vleeswaren bij ALDI. In 2023 heeft ook alle verse kip het Beter Leven-keurmerk. Daarnaast werkt ALDI samen met leveranciers aan het verlagen van de klimaat-impact in de keten via het Science Based Targets Initiative en is ALDI superpartner van het Nationaal Schoolontbijt om gezond ontbijt voor alle kinderen in Nederland te stimuleren.

Klik hier voor nog meer duurzaamheids-initiatieven van ALDI.

Herinnering voor
Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ontvang een herinnering op de dag van de actie.

Datum selectie

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet u naar de veiligheidsinstellingen van uw browser gaan en aangeven dat u de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Uw e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als u zelf ontvanger bent of indien u weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht u problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. U kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij uw begrip.
  • U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

U ontvangt uw herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van uw e-mailadres

Bevestiging van uw telefoonnummer

Bevestiging van uw e-mailadres en telefoonnummer

U ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

U ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

U ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht en/of gebruik de code in de SMS om de activering te bevestigen.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch