1. Nieuws
  2. Nieuws
  3. ALDI breidt Bakkersgoud assortiment uit met boerenbroden van Nederlandse bodem

ALDI breidt Bakkersgoud assortiment uit met boerenbroden van Nederlandse bodem

19.01.2022

Bakkersgoud boer bij ALDI

Deze week is de eerste editie van de Week van het Brood. Een week waarin extra aandacht is voor al het mooie en goede van brood. Een uitgelezen moment om te vertellen dat ALDI het Bakkersgoud assortiment uitbreidt met boerenbroden van Nederlandse bodem. Deze dagverse broden zijn naast lekker en vezelrijk, ook nog eens gemaakt van Nederlandse tarwe, gemalen door een molen in het Groningerland en gebakken door Nederlandse bakkerijen. Kortom: echt Nederlands trots!

De Bakkersgoud Rustiek broden van ALDI vallen goed in de smaak bij de consument. Vanaf de introductie eind 2018 zijn er miljoenen van verkocht en zijn de broden zelfs bekroond tot Huismerkproduct van het Jaar 2021. Uniek aan het Bakkersgoud assortiment is de ambachtelijke wijze waarop de broden worden gemaakt, met uitsluitend Nederlandse tarwe, gemalen door de Waddenmolen in het Groningse Uithuizermeeden. Op die manier werkt ALDI aan korte, transparante en duurzame ketens.

De tarwe wordt vervolgens door drie Nederlandse bakkerijen gebruikt als basis voor het Bakkersgoud brood. Een van die bakkers is Bakkerij Faber uit het Drentse Hoogeveen. Samen met directeur Sjoerd Jellema zijn de Bakkersgoud Rustiek broden ontwikkeld: “Wij zijn al jaren een van de huisbakkers van ALDI. Samen ontwikkelen we broodproducten die aansluiten op de behoeften van de consument. En je begrijpt, dat betekent continu innoveren. De bekroonde rustieke broden zijn daarvan een mooi resultaat en het paradepaardje uit het broodassortiment van ALDI. Deze broden worden met de grootste zorg en aandacht bereid, en dat proef je.”

Gezien het succes van Bakkersgoud Rustiek breidt ALDI het assortiment uit met een nieuw broodconcept: BOER& Bakkersgoud. Deze nieuwe boerenbroden zijn net als de rustieke broden gemaakt van tarwe uit Nederland, gemalen door de Waddenmolen in het Groningerland en gebakken door de Nederlandse ALDI-bakkers. “We zijn er ontzettend trots op dat we deze stap kunnen zetten en op die manier nog meer klanten kunnen laten genieten van echt Nederlands trots”, aldus Carmen Mesa, verantwoordelijk voor het broodassortiment van ALDI. De nieuwe BOER& Bakkersgoud lijn bestaat uit boerenbroden die zijn voorverpakt en voorgesneden in lekkere dikke plakken. Er is keuze uit drie smaakvarianten: mais, licht meerzaden en donker volkoren meerzaden.

Ontvang een herinnering op de dag van de actie.

Datum selectie

regions.regionSwitchHeadline