3. AGF van Nederlandse telers wederom centraal in Net zo-campagne van ALDI

AGF van Nederlandse telers wederom centraal in Net zo-campagne van ALDI

30.09.2022 Culemborg, Nederland

Na het succes van de allereerste AGF-campagne in mei dit jaar, komt ALDI met een vervolg. Vanaf maandag 3 oktober staan aardappelen, groente en fruit (AGF) van Nederlandse bodem voor de tweede keer centraal in een omnichannel campagne van de discounter. In deze nieuwste Net Zo-campagne worden aardappelen, groente en fruit uit het herfstseizoen uitgelicht.

Met de campagne laat de supermarkt zien dat, misschien anders dan de consument denkt, AGF van ALDI wel degelijk ook uit Nederland komt. En daarbij net zo vers en kwalitatief is als elders, maar dan voor een ALDI prijs. Zo zijn een groot deel van de aardappelen afkomstig van een teler uit Dronten en verpakt door een familiebedrijf uit Biddinghuizen. Beide hebben een prominente rol in de nieuwste TV-commercial van ALDI. Daarnaast zijn deze en andere Nederlandse telers en leveranciers te zien in de folder, op de website en op de social media kanalen van de discounter.

Het social media team van ALDI heeft tijdens de campagne ook een ludieke activatie in petto. Houd ALDI’s Facebook, Instagram en TikTok in de gaten voor meer informatie.

Aardappelteler

Altijd ALDI

Voor handige tips en lekkere recepten met aardappelen, groente en fruit vers van eigen bodem, kunnen klanten terecht op Altijd ALDI. Het contentplatform biedt kookinspiratie voor elk moment. Zo ontdekt de klant heerlijke variaties op de traditionele hutspot en een eenvoudig stappenplan voor het maken van zacht-zoete stoofpeertjes.

Logisch vervolg

De AGF-campagnes zijn een logisch vervolg op de stappen die ALDI eerder nam op het gebied van AGF. De discounter gaf in november vorig jaar het startsein voor de uitrol van de nieuwe winkelformule, waarbij aardappelen, groente en fruit bij binnenkomst van de winkel gepositioneerd zijn. De campagnes zijn de volgende stap waarmee ALDI het versassortiment een prominente plek geeft.

Nieuwsgierig naar de nieuwe TV-commercial? Bekijk ‘m hier. Meer informatie over de AGF-campagne is te vinden op aldi.nl/eigenbodem