twee mensen schudden elkaar de hand - Partners en projecten bij ALDI

Maatschappelijke partners en projecten

Samen betrokken

Bij Aldi willen we onze kennis en ervaring inzetten om een maatschappelijke bijdrage te leveren. Hiervoor zoeken we de samenwerking met diverse maatschappelijke partners.

Bescherming van het milieu

Plastic soup foundation

Plastic Soup Foundation

Iedere minuut wordt het equivalent van één volle vrachtwagen plastic in zee gestort. Dat komt neer op 1440 vrachtwagens per etmaal en 8 miljard kilo per jaar. De Plastic Soup Foundation wil de plasticvervuiling van de oceaan stoppen. Dit doet zij onder andere door middel van scherpe publiekscampagnes, het ondersteunen van wetenschappelijk onderzoek en door zich samen met het grote publiek actief te mengen in wet- en regelgeving. Verder is educatie een belangrijke pijler, simpelweg omdat kinderen recht op een schone en gezonde toekomst hebben.

Dankzij de bijdrage van ALDI heeft de Plastic Soup Foundation een nieuw lespakket ontwikkeld. Het lespakket is onderdeel van ‘De Wereld van OZ’: een nieuw digitaal platform voor kinderen, waarin ze actief worden meegenomen in een magisch-realistische wereld Onder Zee. Het lespakket bevat onder meer een digitale lessenserie, het leesboek ‘Plasticsoep is troep’, een speciale editie van Kidsweek, echt plastic uit de oceaan bij Hawaï, actie- en opdrachtkaarten en posters. Verder bestaat het platform uit een website en een gelijknamige animatie, waarin de gevolgen van de plasticsoep op een speelse manier duidelijk worden gemaakt.

Scholen kunnen dit lesmateriaal hier gratis aanvragen.

Kinderen als changeagent

Missing Chapter Foundation

Missing Chapter Foundation

Missing Chapter Foundation heeft als doel dat het normaal wordt om kinderen bij besluitvorming te betrekken, met een duurzamere wereld als gevolg. Onder de noemer ‘Raad van Kinderen’ organiseert de stichting dialogen tussen kinderen en besluitvormers, zodat kinderen hun inzichten en ideeën kunnen delen. Lees hier meer over de Raad van Kinderen van Aldi.


Verder zet Missing Chapter samen met partners de inzichten van kinderen om in nationale acties, waardoor kinderen natuurlijke ‘change agents’ zijn en aanzetten tot positieve gedragsverandering. Het door Missing Chapter Foundation ontwikkelde educatieprogramma ‘Evonturiers’, dat kinderen en ouders helpt om aan de slag te gaan met duurzame energie, is in samenwerking met Aldi aangevuld met een ‘adventure box’ en digitale spellen. Zo worden gezinnen op een laagdrempelige, interactieve en speelse manier gestimuleerd om verantwoord met energie om te gaan. Scholen kunnen het lesmateriaal hier aanvragen.

Gezonde maatschappij

Jongeren op gezond gewicht logo

Jongeren op Gezond Gewicht
Eén op de zeven kinderen in Nederland is te zwaar. Kinderen met overgewicht zitten vaak niet lekker in hun vel, zijn minder fit dan hun leeftijdsgenoten en worden vaker gepest. Jongeren Op Gezond Gewicht streeft naar een samenleving waarin alle kinderen en jongeren wonen, leren, recreëren en werken in een omgeving waarin een gezonde leefstijl de normaalste zaak van de wereld is.

ALDI Nederland zet als bedrijfspartner van JOGG in op een gezonder en duurzamer assortiment in haar winkels. Zij stimuleert de klant tot een gezondere keuze bij aankoop van producten op de winkelvloer, onder andere door uitbreiding met producten uit de Schijf van Vijf. Daarbij maakt ALDI de verbinding naar een gezonder voedingspatroon in de thuissituatie. De focus ligt hierbij op ouders met jonge kinderen (in de leeftijd van 0-12 jaar). Om deze doelstellingen te realiseren is een plan van aanpak opgesteld. Onderdeel van dit plan van aanpak, is een leeftijdsbeperking voor de verkoop van energy drinks (<14 jaar) per 1 oktober 2018.

Duurzame productie

 ATB

ALDI Factory Advancement Project
Het ALDI Factory Advancement (AFA) Project voor fabrieken, dat in 2013 van start ging en kleding produceert voor ALDI Nord in Bangladesh, heeft als doel de werk- en leefomstandigheden te verbeteren en duurzame sociale relaties in de productiefaciliteiten op te bouwen. Hier speelt de dialoog tussen werknemers en management een belangrijke rol. De verschillende belanghebbende groepen in de productiefaciliteiten worden opgeleid met het doel  de interactie te intensiveren en meer uit te wisselen over conflictaangelegenheden zoals gezondheid en veiligheid op het werk, werktijden, brandbeveiliging, beloning en discriminatie. Zo worden lange termijnverbeteringen lange termijnverbeteringen ondersteund.

Lees hier meer over het ALDI Factory Advancement (AFA) Project.

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

U ontvangt uw herinnering op ${date} om ${time} uur.

U ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

U ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

U ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht om de activering te bevestigen.

Herinnering voor

Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Wilt u op de hoogte gebracht worden als het artikel verkrijgbaar is? *

Gelieve het veld in te vullen.
Gelieve het veld in te vullen.

Velden met een ster * zijn verplicht om in te vullen.

Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet u naar de veiligheidsinstellingen van uw browser gaan en aangeven dat u de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Uw e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als u zelf ontvanger bent of indien u weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht u problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. U kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij uw begrip.
  • U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"