1. Startpagina
  2. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Winkels en openingstijden

Hoe vind ik andere ALDI winkels in mijn buurt?

Bij Winkels en openingstijden vindt u ALDI winkels in uw buurt door uw postcode of woonplaats in te vullen. U ziet dan een overzicht van de dichtstbijzijnde ALDI winkels. Met behulp van de routeplanner op de webpagina kunt u de weg vinden naar de winkel.

Hoe vind ik ALDI winkels in het buitenland?

ALDI winkels in het buitenland vindt u via www.aldi.com door te klikken op het land. De winkelzoeker staat meestal in de rechter bovenhoek.

Waar vind ik de openingstijden van de winkels?

Bij Winkels en openingstijden vindt u de actuele openingstijden van al onze winkels. Vul uw postcode of woonplaats in. U ziet dan een overzicht van alle winkels bij u in de buurt met de openingstijden.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken bij ALDI?

Bij ALDI kunt u snel en eenvoudig betalen. U vindt hier alle betaalmogelijkheden.

Kan ik ook contactloos betalen bij ALDI?

Jazeker. Bij ALDI kunt u ook contactloos betalen.

Welke winkels hebben een brood en gebak afdeling?

Bij Winkels en openingstijden ziet u welke winkels ovenvers brood verkopen. Vul uw postcode of woonplaats in. U ziet dan een overzicht van de winkels bij u in de buurt. De winkels met het icoon van een vers afgebakken stokbrood verkopen ovenvers brood. 

Ik ben een product vergeten in de winkel. Wat kan ik doen?

Dit kan natuurlijk gebeuren. Als u met uw kassabon terug gaat naar de winkel en een medewerker aanspreekt, helpt hij of zij u verder.

Ik heb schade door een bezoek aan ALDI, wat kan ik doen?

U kunt dit melden bij de filiaalleider of u kunt het contactformulier invullen. Wij adviseren u om alles wat met de schade te maken heeft te bewaren. Misschien heeft u dit nog nodig op een later moment.

Ik heb teveel voor een artikel betaald, wat kan ik doen?

ALDI staat voor Hoge Kwaliteit - Lage Prijs. Wij begrijpen dat het vervelend is wanneer u teveel heeft betaald voor een product. In het filiaal helpen wij u graag verder. Laat uw kassabon zien aan een medewerker, dan lossen wij het graag voor u op.

Ik heb een product in de winkel gevonden met een verkoopdatum die is verstreken.

Op een drukke werkdag kunnen onze winkelmedewerkers een verstreken verkoopdatum over het hoofd zien. Onze winkels ontvangen meerdere keren per week verse producten. Daarom mogen er geen artikelen in de winkels liggen met een verstreken verkoopdatum.

Als u zo’n product vindt, spreek dan een medewerker aan en geef het artikel terug. De medewerker verwijdert het artikel dan direct.

Ik ben iets verloren in een ALDI-winkel. Wat kan ik doen?

Informeer bij een medewerker in de winkel of uw voorwerp gevonden is. U kunt ook contact opnemen met uw ALDI regiokantoor. Het telefoonnummer staat achter op onze folder. U kunt ook contact opnemen via het contactformulier.

Onze ALDI-Aanbiedingen

Hoe kan ik een herinnering ontvangen wanneer een product in de winkel verkrijgbaar is?

Door op het belicoon te klikken bij het product. Alleen bij nog niet verkrijgbare ALDI Actueel artikelen (aanbiedingen van gebruiksartikelen) kan de herinnerfunctie worden ingeschakeld. Wanneer u op het belicoon klikt, opent er een venster waarin u de herinneringsservice via sms of e-mail kunt activeren. U kunt hier ook de dag en het tijdstip invullen. Het is belangrijk dat u de privacyverklaring en de voorwaarden accepteert. Nadat u het  formulier verstuurd heeft, krijgt u een activeringslink per e-mail of sms (afhankelijk van uw keuze). Wanneer u hierop klikt en de dienst is geactiveerd, ontvangt u op de gewenste dag via het kanaal van uw keuze een herinnering.

U kunt zich afmelden voor deze service door het afmeldingsformulier in te vullen. Het activeren van de herinneringsservice is alleen toegestaan wanneer u zelf de ontvanger bent.

Hoe en waar vind ik informatie over ALDI Actueel artikelen?

Dat kan op verschillende manieren. De aanbiedingen van de komende weken staan op onze website onder Onze aanbiedingen. U kunt de aanbiedingen ook wekelijks als nieuwsbrief via e-mail toegestuurd krijgen. Bovendien liggen in onze winkels de ALDI Actueel-folders met daarin de aanbiedingen voor de komende week. Ook kunt u de folder digitaal bekijken.

Verkoopt ALDI ook grote of kleine kledingmaten?

Bij de samenstelling van onze aanbiedingen proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van onze klanten. De grotere en de kleinere maten bij kleding- of schoenenacties blijven vaak liggen. Daarom bieden wij deze niet bij iedere actie aan. Wel hebben wij aparte acties met kleding in grote maten. Wilt u op de hoogte blijven van aankomende acties? Meldt u dan aan voor de nieuwsbrief.

Kan ik een aanbieding reserveren in mijn ALDI-filiaal?

Producten uit een aanbieding kunt u niet reserveren. Wij willen iedere klant een gelijke kans geven om een aanbieding te kopen. Daarom zijn deze alleen vanaf de actiedatum verkrijgbaar in de winkel.

Een product in de aanbieding is op. Is dit artikel nog verkrijgbaar?

Onze ALDI Actueel aanbiedingen zijn altijd op = op. Is het artikel niet meer beschikbaar in de winkel? Dan is het product ook uitverkocht.

Onze weekend-/weekacties van houdbare producten zijn ook altijd op = op. Hier geldt dus ook: als het niet meer beschikbaar is in de winkel, dan is het uitverkocht.

Onze verse producten in de aanbieding leveren wij meerdere malen per week aan onze winkels. U kunt in de winkel vragen wanneer een product weer binnenkomt.

Waarom is een actie binnen één dag al uitverkocht?

We doen onze uiterste best om van alle producten die we aanbieden voldoende voorraad in onze winkels te hebben. Voor de meeste acties lukt dit. Zeker voor de eerste paar dagen van de aanbieding. Wij kunnen het succes van een aanbieding niet voorspellen. Naar sommige producten is meer vraag dan verwacht. Wij kiezen ervoor om altijd de volledige voorraad beschikbaar te stellen op de eerste dag van de aanbieding. Hierdoor hebben we geen reservevoorraad. 

Assortiment

Waarom is een bepaald product uit het assortiment?

Bij ALDI maken wij een selectie van producten voor onze klanten. Hierdoor kunnen wij onze prijzen zo laag mogelijk houden en alleen producten van goede kwaliteit aanbieden. Dit betekent dat wij soms producten uit het assortiment halen, waar onvoldoende vraag naar is of waar wij goede kwaliteit niet (meer) voor een ALDI-prijs kunnen leveren. Sommige artikelen bieden wij niet het hele jaar aan. Zomerartikelen verkopen wij bijvoorbeeld niet in de winter. Wilt u weten of wij een goed alternatief verkopen? Kijk dan hier voor onze producten. Natuurlijk voegen wij ook regelmatig nieuwe artikelen aan ons assortiment toe.

Hoe kan een product binnen de houdbaarheidsdatum al bedorven zijn?

Onze producten worden met zorg verpakt en vervoerd. Het komt weleens voor dat er een klein gaatje in de verpakking zit. Hierdoor kan er zuurstof bij het product komen waardoor het product sneller bederft dan op de verpakking staat aangegeven. Hebt u een product gekocht dat bedorven is binnen de houdbaarheidsdatum? Dit kunt u eenvoudig, zonder kassabon, terugbrengen naar uw ALDI-filiaal. U krijgt dan een vervangend product of het aankoopbedrag retour.

Vind ik alle artikelen in alle ALDI-winkels?

De meeste artikelen die wij in onze winkels verkopen vindt u in al onze winkels terug. Wij hebben een aantal regionale artikelen die wij in een deel van Nederland verkopen.

Ik mis een artikel in het assortiment

Hebt u ideeën of suggesties? Wij horen het graag. Neem contact met ons op via het contactformulier.

Welke huismerken heeft ALDI?

We hebben een breed assortiment aan eigen merken waarmee we de kwaliteit van onze producten garanderen. Al die merken vindt u hier. Natuurlijk hebben wij ook A-merken in ons assortiment zodat u zelf de keuze heeft. 

Verkoopt ALDI verse groenten en fruit?

Natuurlijk. We zijn erg trots op de kwaliteit die we bieden. Wilt u meer weten over onze verse groenten en fruit? Kijk dan hier

Hoe vaak worden verse producten aan de winkels geleverd?

Van maandag tot en met zaterdag leveren wij elke dag nieuwe, verse producten en we proeven ze ook dagelijks. Bij ALDI geloven we dat versheid een prioriteit is voor onze producten, dus u vindt alleen groenten en fruit van de beste kwaliteit in onze winkels.

Verkoopt ALDI biologische producten?

Natuurlijk. In ons vaste assortiment hebben wij verschillende biologische producten. Ook hebben we regelmatig acties met biologische producten, waardoor u nog vaker voor biologisch kunt kiezen. U herkent al onze biologische producten aan het groene blaadje. Meer informatie over biologisch vindt u hier.

Waar vind ik informatie over allergenen en dieetinformatie over ALDI-artikelen?

Om er zeker van te zijn dat een product aan uw dieetwensen voldoet en geen allergenen bevat, adviseren wij u om altijd de informatie op de verpakking te lezen. Deze informatie laten wij door een onafhankelijk bureau controleren op juistheid. Wilt u informatie over artikelen zonder verpakking (bijvoorbeeld onze verse broodjes)? Vraag ernaar bij een medewerker in de winkel of vul het contactformulier in.

Wat is het verschil tussen Te Gebruiken Tot en Ten minste Houdbaar Tot?

Te gebruiken tot (TGT) staat op producten die snel bederven. Bijvoorbeeld op kip, vlees of vis. De TGT-datum is de laatste dag waarop u het product kunt gebruiken. Wilt u een product gebruiken na de TGT-datum? Vries het direct na aankoop in. Zo kunt u het product langer bewaren.

Ten minste houdbaar tot (THT) staat op producten die niet snel bederven. Wij garanderen de kwaliteit van het product tot aan die datum. Na die datum kan de kwaliteit achteruit gaan, maar kunt u het product vaak nog wel veilig eten.  Maak gebruik van je zintuigen bij het beoordelen van het product na deze datum. Kijk, ruik en proef! Ziet het er normaal uit? Ruikt het normaal? Smaakt het nog goed? Zo ja, geniet ervan!

Beide datums gelden zolang u de verpakking niet hebt geopend.

Info & Contact

Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?

Door op de pagina Nieuwsbrief uw e-mailadres in te vullen op het aanmeldingsformulier. U kiest zelf het formaat (tekst of tekst/afbeeldingen). Bevestig uw aanmelding door op Abonneren te klikken.

ALDI neemt de beveiliging van uw persoonlijke gegevens heel serieus en wil misbruik van uw e-mailadres voorkomen. Daarom ontvangt u van ons binnen enkele minuten na uw aanmelding ter bevestiging een e-mail. Als u binnen zeven dagen op de bevestigingslink klikt, wordt u opgenomen in de verzendlijst van de ALDI-nieuwsbrief en ontvangt u de nieuwsbrieven automatisch. Wilt u meer weten over onze privacyregeling? Klik dan hier.

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Door het afmeldingsformulier in te vullen en uw uitschrijving te bevestigen door op Uitschrijven te klikken. Uw gegevens worden dan direct uit het systeem verwijderd.

Hoe kan ik de nieuwsbrief op een nieuw e-mailadres ontvangen?

Uw e-mailadres direct veranderen is niet mogelijk. U kunt uw oude e-mailadres afmelden via het afmeldingsformulier en uw nieuwe e-mailadres aanmelden via het aanmeldformulier.

Waar vind ik de instelling om de nieuwsbrief alleen in tekst of ook met afbeeldingen te ontvangen?

Om de instelling van alleen tekst naar tekst met beelden te veranderen (of omgekeerd), moet u zich eerst afmelden voor de nieuwsbrief. Daarna meldt u zich opnieuw aan. U kunt dan aangeven in welke vorm u de nieuwsbrief graag wilt ontvangen.

Hoe installeer ik de ALDI-app op mijn smartphone of tablet?

U vindt hier meer informatie over de ALDI-app. Wilt u de app direct downloaden? Dat kan in de Apple App Store en in de Google Play Store.

Waar kan ik solliciteren op een vacature van ALDI?

Op onze website www.werkenbijALDI.nl. Hier staan al onze vacatures.

Hoe neem ik contact op met een ALDI-filiaal?

Onze filialen zijn telefonisch niet bereikbaar. Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met uw ALDI regiokantoor. Het telefoonnummer staat achter op onze folder. U kunt ook contact opnemen via het contactformulier.

Wat doet ALDI aan duurzaamheid?

Wij hebben een visie op verantwoordelijkheid, duurzaamheid van onze productieketens en betrokkenheid bij de samenleving. Alle informatie vindt u hier.

Ik heb een e-mail ontvangen van ALDI waarin staat dat ik een prijs heb gewonnen. Is deze e-mail echt van ALDI?

Onze e-mails eindigen altijd op @aldi.nl. Wij gebruiken geen andere variaties die hierop lijken. Controleer of het e-mailadres van de afzender eindigt op @aldi.nl. Is dit niet het geval? Dan betreft het een spambericht. Deze e-mails worden niet door ALDI verstuurd, maar door partijen die onze naam misbruiken. U kunt er hier meer over lezen. Wij doen er alles aan om dit te voorkomen maar dat is erg lastig. Ons advies is om een melding van dit bericht te maken bij de fraudehelpdesk.

Ik ontvang geen folder meer, waar kan ik dit melden?

Via het contactformulier kunt u dit aan ons doorgeven. Wij geven dit door aan het bedrijf dat de folders verspreidt. Wilt u in de tussentijd geen aanbieding missen? Download dan onze app (Apple App Store, Google Play Store), of meldt u aan voor de nieuwsbrief. Ook kunt u onze folders online bekijken.

Hoe gaat ALDI om met mijn persoonlijke gegevens?

ALDI neemt de beveiliging van uw persoonlijke gegevens heel serieus en wil misbruik hiervan voorkomen. Hoe wij dit doen kunt u lezen in onze privacyregeling.

 

Wat betekent het Beter Leven keurmerk?

Beter Leven is een keurmerk van de Dierenbescherming. Hoe meer sterren een product heeft, hoe diervriendelijk het is. U vindt verschillende producten met dit keurmerk in ons vaste assortiment. Meer informatie over dit keurmerk vindt u hier.

Kan ik stage lopen bij ALDI?

Onze stagevacatures vindt u op www.werkenbijALDI.nl.

Ik ben student/scholier en heb vragen voor een (onderzoeks)project, waar kan ik deze stellen?

Wij krijgen regelmatig verzoeken om te spreken met een verantwoordelijke manager over duurzaamheid & gezondheid. Gezien de grote hoeveelheid verzoeken kunnen wij hier helaas niet op ingaan.
Alle beschikbare informatie over de meest uiteenlopende onderwerpen vind je snel en makkelijk hier. Van dierenwelzijn tot verpakkingen en van gezondheid tot voedselverspilling!

Succes met je project!

Vanaf welke leeftijd mag ik werken bij ALDI?

Je kunt al bij ALDI werken als je 15 jaar of ouder bent. Op zoek naar een leuke bijbaan in één van onze winkels? Kijk op www.werkenbijALDI.nl.

 

Waar kan ik een opmerking, compliment of klacht over een medewerker doorgeven?

Wij horen graag wat u van onze medewerkers vindt. Of het nu om een compliment, een opmerking of een klacht gaat. Laat het ons weten via het contactformulier.

Op mijn kassabon staan teveel artikelen of artikelen die ik niet heb gekocht. Wat kan ik doen?

Natuurlijk hoeft u niet te betalen voor producten die u niet hebt gekocht. In het filiaal helpen wij u graag verder. Laat uw kassabon zien aan een medewerker, dan lossen wij het graag voor u op.

Ik heb een vraag of opmerking over ALDI TALK, waar kan ik terecht?

Voor vragen over ALDI TALK kunt u hier terecht.

Een product smaakt anders dan ik gewend ben. Waar kan ik dit melden?

ALDI staat voor Hoge Kwaliteit - Lage prijs. Dat betekent dat wij altijd kijken of we de kwaliteit van onze producten nog beter kunnen maken. Soms passen wij daarom de receptuur van een product aan. Het product kan dan anders smaken dan u gewend bent. Bent u niet tevreden over de smaak of wilt u meer informatie? Laat het ons weten via het contactformulier.  

 

Retour, terugbetaling & garantie

Als ik een nieuw elektrisch apparaat bij ALDI koop, kan ik het oude apparaat dan achterlaten voor recycling?

Ja dat kan. Wanneer u een vergelijkbaar apparaat koopt, kunt u uw oude apparaat inleveren. Wij zorgen dan dat het gerecycled wordt.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over een product?

Wij vinden het belangrijk dat u met uw aankoop bij ALDI volledig tevreden bent. Wanneer u niet tevreden bent, geeft de ALDI-garantie u de zekerheid dat u het product eenvoudig kunt terugbrengen.

Gaat het om bij ons gekochte levensmiddelen of drogisterij artikel? Deze producten kunt u altijd – ook zonder kassabon – terugbrengen. U krijgt dan een vervangend product of het aankoopbedrag terug.

Gaat het om gebruiksartikelen (bijvoorbeeld kleding of elektra)? Deze producten kunt u binnen 30 dagen na aankoop in ieder ALDI-filiaal in Nederland terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug.

Kan ik een product terugbrengen dat ik in een ALDI-filiaal buiten Nederland heb gekocht?

U kunt producten die u niet in Nederland hebt gekocht niet bij uw ALDI-filiaal in Nederland terugbrengen. Wij bieden in ieder land producten aan die bij de klanten in dat land passen. Het assortiment is dus per land verschillend. Daarom kunt u artikelen niet in een ander land terugbrengen.

Kan ik een product nog terugbrengen na de 30 dagen na aankoop?

Is het product defect en zit er garantie op? Dan kunt u  met uw product en de kassabon in uw ALDI-filiaal terecht. Ook kunt u zelf contact opnemen met het servicebedrijf. 

 

Wat is de retourtermijn van ALDI?

U kunt non-food producten altijd binnen 30 dagen ruilen, op vertoon van uw kassabon. Zit er garantie op het product? Dan kunt u ook na deze 30 dagen bij uw ALDI-filiaal terecht met uw defecte product.

Hoe kan ik aanspraak maken op de garantie bij een defect artikel?

Als een artikel binnen de garantieperiode defect is, kunt u het op vertoon van uw kassabon terugbrengen naar één van onze ALDI-filialen. In de winkel beoordelen wij dan of we het artikel ter reparatie opsturen of dat u het aankoopbedrag terug krijgt.

Wat kan ik doen als een artikel defect raakt buiten de garantieperiode?

Wij vinden het natuurlijk vervelend als een artikel dat u bij ons gekocht hebt defect is. U kunt daarom altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u dan in contact te komen met de leverancier. De leverancier kan kosten in rekening brengen.

 

Kan ik reserveonderdelen ontvangen?

Als uw artikel defect is en er zit geen garantie meer op, dan begrijpen wij dat u  reserveonderdelen wilt bestellen. Wij kunnen niet garanderen dat die beschikbaar zijn, maar wij doen natuurlijk onze uiterste best voor u. U kunt contact met ons opnemen. Wij helpen u dan in contact te komen met de leverancier.

Website

Kan ik online bestellen bij ALDI?

U kunt nog niet online bestellen bij ALDI. Wel kunt u uw winkelbezoek goed voorbereiden door online uw boodschappenlijstje te maken.

Hoe werkt het boodschappenlijstje?

Rechtsboven op de website vindt u het boodschappenlijstje. Op iedere productpagina staat naast de prijs de link Op boodschappenlijstje plaatsen. Klik op deze link om het artikel toe te voegen. Rechtsboven ziet u nu bij het boodschappenlijstje in de blauwe cirkel hoeveel producten er op uw lijstje staan.

Om uw boodschappenlijstje te bekijken klikt u rechtsboven op het icoon van het boodschappenlijstje. Linksboven op de pagina kunt u notities toevoegen. Ook kunt u uw lijstje afdrukken, e-mailen of volledig wissen met één druk op de knop.

Wilt u een product verwijderen van uw lijstje? Op de productpagina staat nu naast de prijs de link Van boodschappenlijstje verwijderen. U kunt hierop klikken. Ook kunt u op de overzichtspagina van uw boodschappenlijstje producten verwijderen door op het lijstjes-icoon links onder de productafbeelding te klikken.

Ik heb producten in mijn winkelmandje geplaatst. Hoe kan ik afrekenen?

U kunt nog niet online bestellen bij ALDI. U hebt de producten op uw boodschappenlijstje gezet. Als u dit lijstje meeneemt naar uw ALDI-filiaal, kunt u de boodschappen in uw echte winkelmandje doen.

Hoe kan ik op de website zoeken naar producten?

De zoekfunctie is beschikbaar onder ‘onze aanbiedingen’ links in het menu. Hier kunt u niet alleen aanbiedingen maar ook producten uit ons vaste assortiment zoeken.

Ik zie een fout op de website, nieuwsbrief, app of folder staan, waar kan ik dit doorgeven?

Ook wij maken weleens een fout. Hebt u iets gezien wat niet klopt? Geef het door via het contactformulier.

 

Hoe kan ik een artikel of een webpagina delen?

Wanneer u op de pagina van een product bent, staat rechtsboven het delen-icoon (3 bolletjes verbonden met elkaar). U kunt hier kiezen hoe u de pagina wilt delen.

Waar kan ik recepten vinden?

In de linker kolom op de website onder Recepten vindt u al onze recepten. U kunt deze ook in de app bekijken.

ALDI Shop & Go

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van de winkel?

De winkel is van maandag t/m zaterdag van 8.00 uur tot 18:00 uur geopend.

Welke maatregelen zijn er getroffen betreffende Corona?

De veiligheid van onze klanten is voor ons van groot belang, vooral in de huidige tijd. Wij gaan daar dan ook zeer aandachtig mee om en volgen hierbij continue de richtlijnen van het RIVM/ de overheid.

Hoe werkt het winkelen in de ALDI Shop & Go?
  1. Download de ALDI Shop & Go-app via de App Store of Google Play. Maak een account aan en geef aan welke betaalmethode je voorkeur heeft (wij accepteren op dit moment Visa & Mastercard).
  2. Check in door je persoonlijke QR-code in de app bovenop het paaltje bij de toegangspoort te scannen. Doe gerust je telefoon in je zak; je kan nu beginnen met winkelen.
  3.  Scan bij de uitgangspoort nogmaals jouw QR-code om de winkel te verlaten; je bezoek is daarmee voltooid. Je ontvangt je kassabon via de mail. Zo simpel is het!
Heb ik een smartphone nodig in ALDI Shop & Go?

Ja, om de ALDI Shop & Go te bezoeken, moet je de ALDI Shop & Go-app op je smartphone gebruiken om de winkel binnen te komen en weer te verlaten.

Is er personeel aanwezig in de ALDI Shop & Go?

Ja, er zijn ALDI-medewerkers aanwezig in de ALDI Shop & Go. Zij kunnen je informatie geven over ons assortiment of je helpen met eventuele aanvullende vragen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

We accepteren op dit moment alleen Visa en Mastercard. Je kunt de betaalmethode van je voorkeur wijzigen in de instellingen van je klantenaccount. 

Gaan binnenkort alle ALDI winkels gebruik maken van de Shop & Go techniek?

Nee, ALDI Shop & Go is een testwinkel, waarin we ervaringen opdoen met deze nieuwe techniek. Als uitvinder van discount zit het in onze DNA naar nieuwe manieren te zoeken die boodschappen doen slimmer en sneller maken. 

Is dit een normale ALDI?

ALDI Shop & Go is in principe een normale ALDI winkel. Op ruim 500 vierkante meter vind je een selectie van de beste producten uit ons dagelijks assortiment tegen de laagst mogelijke prijs. Denk aan groente en fruit, versgebakken brood én veel van onze best geteste wijnen. Ook voor verzorgingsproducten en huishoudelijke artikelen kun je bij ons terecht. Onze wekelijkse acties zijn op dit moment niet verkrijgbaar, maar uiteraard wel bij elke andere ALDI bij jou in de buurt. Wat vind je ook niet bij ALDI Shop & Go? Kassa's! En hiermee maken we boodschappen doen slimmer en sneller. 

Aanmelden

Heb ik een profiel nodig?

Ja, je moet een profiel aanmaken om ALDI Shop & Go te bezoeken. Dit is nodig om je winkelmandje te koppelen aan je account wanneer je aan het winkelen bent. 

Hoe kan ik een profiel aanmaken?

Als je de ALDI Shop & Go-app voor het eerst opent, krijg je een tutorial die je stap voor stap begeleidt om aan de slag te gaan. Als je de tutorial hebt overgeslagen, kun je hem opnieuw starten door in het helpmenu op 'Tutorial' te klikken. Je kan je profiel ook aanvullen door in de app op 'Mijn profiel' te klikken. Volg daarna de instructies.

Inchecken

Hoe kan ik naar binnen?

Wacht tot de poortjes na de bezoeker voor jou gesloten zijn. Scan dan jouw persoonlijke QR-code boven op het paaltje voor de toegangspoortjes. Je vindt de QR-code in de ALDI Shop & Go-app als je in het hoofdmenu op 'Start met winkelen' klikt.

Kunnen mijn familie en/of vrienden met dezelfde QR code naar binnen?

Ja, jullie kunnen samen één winkelmand delen of ieder apart winkelen en afrekenen.

Om een winkelmand te delen, scan de QR-code van degene die betaalt en laat de hele groep naar binnen. Als de poortjes tussendoor sluiten, wacht tot ze helemaal gesloten zijn, scan de code opnieuw en laat de volgende groepsleden binnen.

Om apart te winkelen, genereert iedereen een eigen QR-code en komt iedereen apart naar binnen. 

Wat kan ik doen wanneer de toegangspoortjes niet open gaan?

Vraag onze winkelmedewerkers om assistentie.

Heb ik een mandje of een tas nodig om boodschappen doen?

Je hoeft in onze ALDI Shop & Go geen speciale tas of winkelmand te gebruiken - doe gewoon wat je zelf het handigst vindt. Je kunt de producten zelfs in je broekzak stoppen.

Winkelen

Wat gebeurt er als ik een product uit een schap pak en dit aan iemand anders geef?

Wees je ervan bewust dat de ALDI Shop & Go technologie dit proces niet kan verwerken! Als je een product aan een andere klant geeft, komt het op jouw rekening. Vraag onze winkelmedewerkers om hulp als je vragen hebt. 

Hoe en waar kan ik producten terugplaatsen?

Als je je bedenkt, kun je de producten op elk schap in de winkel terugleggen. We stellen het wel op prijs als je het product terugbrengt naar het schap waar je het vandaan hebt gehaald.

Kan ik een product dat op de verkeerde plek staat, nog steeds pakken?

Daarover hoef je je geen zorgen te maken; het maakt niet uit waar een product ligt. Het wordt sowieso correct herkend. 

Hoe betreed ik het gedeelte van de winkel waarvoor een leeftijdsgrens geldt?

We hebben een ruime keuze alcoholische dranken  waarvoor een leeftijdsgrens geldt. Om wettelijke redenen verkopen we deze producten in een aparte ruimte achter de servicebalie. Vraag onze medewerkers bij de servicebalie om toegang.

Hoe werkt het als ik fruit of groente wil afwegen?

Je kunt fruit en groente wegen op onze slimme weegschaal. Ter controle zie je het gewicht en de prijs. Ook geeft de slimme weegschaal een sticker uit die je kunt gebruiken. Je voegt automatisch de gekozen hoeveelheid fruit of groenten aan je winkelmand toe. Als je van een aankoop afziet, neem dan contact op met een winkelmedewerker om het product te retourneren. 

Hoe lever ik lege flessen in?

Dit proces gaat hetzelfde als in gewone ALDI-winkels, maar je krijgt geen bonnetje bij de retourautomaat. In plaats daarvan wordt je tegoed automatisch van je saldo afgetrokken. Let op: om technische redenen is het momenteel niet mogelijk een tegoed uit te betalen als de waarde van je retouren hoger is dan de waarde van je aankopen. 

Hoe gebruik ik de sinaasappelsapmachine?

Pak een flesje, zet hem onder het daarvoor bestemde gedeelte en druk op de knop om de fles te vullen. De fles wordt automatisch aan je saldo toegevoegd. Als je problemen hebt met de machine, neem dan contact op met een van onze medewerkers.

Hoe gebruik ik de koffie automaat?

Pak een van de bekers en zet hem onder het daarvoor bestemde gedeelte. Kies je favoriete koffie(specialiteit) - ze hebben allemaal dezelfde prijs. Het wordt automatisch bij je saldo opgeteld. Als je problemen hebt met de machine, neem dan contact op met een van onze medewerkers.

Uitchecken 

Hoe verlaat ik de winkel als ik klaar ben met boodschappen doen?

Scan je QR-code opnieuw bij de uitgangspoortjes en ga met je boodschappen naar buiten.

Hoe vindt de betaling plaats nadat ik de winkel heb verlaten?

De betaling wordt automatisch gestart als je de winkel verlaat en wordt enkele minuten later in rekening gebracht bij je gekozen betaalmethode. 

Wanneer ontvang ik mijn kassabon?

Om technische redenen ontvang je de kassabon enkele minuten nadat je de winkel hebt verlaten. Dit kan tot maximaal een uur duren. Als je binnen een uur geen digitale kassabon hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik producten ruilen en/of retourneren?

Als je een product wilt terugbrengen of ruilen, vraag het onze winkelmedewerkers. Zij helpen je graag. Neem voor extra hulp contact op met onze klantenservice.

Ik zie mijn boodschappenlijstjes niet terug in mijn account

Om technische redenen kan het even duren voor je laatste winkelbezoek in je shopgeschiedenis van de app verschijnt. Staat jouw kassabon na een uur niet in de app? Neem dan contact op met de klantenservice voor ondersteuning.

Mijn kassabon klopt niet, hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Neem in dit geval contact op met de klantenservice door bij "Je laatste aankoop' op 'Hulp vragen' te klikken.

Privacy & algemene voorwaarden

Hoe verzamelt het systeem data?

De technologie in de winkel maakt gebruik van een sensorkit om de bewegingen van de klanten en  producteigenschappen te bepalen om zo een digitale winkelmand samen te stellen. Het systeem is niet op de hoogte van de identiteit van de klant en kan die ook niet achterhalen.

Maakt de techniek gebruik van gezichtsherkenning, of andere biometrische kenmerken?

De in-storetechnologie maakt geen gebruik van gezichtsherkenning, oogscans, vingerafdrukken of andere biometrische kenmerken. De technologie wordt niet gebruikt om de identiteit van personen te herleiden, verifiëren of authenticeren. Het systeem koppelt de beelden van artikelen die uit de schappen worden gepakt met de bewegingen van de klant in de winkel en stelt op basis daarvan de winkelmand samen. Gedurende het hele traject dat de klant aflegt, is de in-storetechnologie niet op de hoogte van de identiteit van de klant en kan die ook niet achterhalen.

Hoe weet ik of mijn privacy gewaardborgd is?

De in-storetechnologie maakt geen gebruik van gezichtsherkenning, oogscans, vingerafdrukken of andere biometrische kenmerken. De technologie wordt niet gebruikt om de identiteit van personen te herleiden, verifiëren of authenticeren. Het systeem koppelt de beelden van artikelen die uit de schappen worden gepakt met de bewegingen van de klant in de winkel en stelt op basis daarvan de winkelmand samen. Gedurende het hele traject dat de klant aflegt, is de in-storetechnologie niet op de hoogte van de identiteit van de klant en kan die ook niet achterhalen.

Algemene voorwaarden

Bekijk hier de algemene voorwaarden

Heeft u een andere opmerking of het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Neem contact met ons op.


Stond uw vraag of antwoord er niet tussen of hebt u een opmerking of klacht? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij zijn ook telefonisch bereikbaar op 088-2029300 van maandag t/m vrijdag tussen 09:00-17:00. Wij helpen u graag verder.

Facebook Opt-out

In de gebruikte webbrowser is een opt-out-cookie geplaatst, die toekomstige gegevensverzameling en opslag door de Facebook-pixel op uw apparaat permanent voorkomt.

Herinnering voor
Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ontvang een herinnering op de dag van de actie.

Datum selectie

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet u naar de veiligheidsinstellingen van uw browser gaan en aangeven dat u de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Uw e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als u zelf ontvanger bent of indien u weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht u problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. U kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij uw begrip.
  • U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

U ontvangt uw herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van uw e-mailadres

Bevestiging van uw telefoonnummer

Bevestiging van uw e-mailadres en telefoonnummer

U ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

U ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

U ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht en/of gebruik de code in de SMS om de activering te bevestigen.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch