Minder betalen en toch meer krijgen.

5 tips om goed aan het nieuwe jaar te beginnen

  1. Startpagina
  2. Inspiratie
  3. 5 tips om goed aan het nieuwe jaar te beginnen

5 tips om goed aan het nieuwe jaar te beginnen 

Wat zijn jouw goede voornemens voor het nieuwe jaar? Wil je dit jaar beginnen met besparen op je boodschappen, meer bewegen of juist letten op het minder eten van suikers? Voor iedereen is het anders. Het belangrijkste is om je goed in je vel te voelen en daarom delen we vijf tips om goed aan het nieuwe jaar te beginnen.

1. Stel realistische doelen

We weten allemaal dat verandering moeilijk kan zijn. Om vanaf dag 1 iets nieuws te starten, zoals een gezondere levensstijl, is het belangrijk om realistische doelen te stellen. Ga niet gelijk voor je droomdoel, maar stel duidelijke tussendoelen die je tussentijds kan afvinken voor jezelf. Dit zorgt er niet alleen voor dat je sneller succesvol bent, maar ook dat je minder geneigd zal zijn om het op te geven. Hang de lijst met doelen bijvoorbeeld op de koelkast, zodat je deze elke week kan afstrepen wanneer je ze hebt behaald (en je partner of familie je ook nog eens als extra motivatie kan geven!). 

2. Doe je boodschappen bewust 

Tips goede voornemens bij ALDI

Ren jij ook om de haverklap naar de supermarkt, omdat je op de dag zelf pas weet wat je die avond eet? Onze tip: maak een weekmenu en doe je boodschappen bewust. Neem in het weekend eens een momentje om de komende week uit te stippelen. Uiteraard kun je je hiervoor ook laten inspireren door de weekfolder van ALDI. Zijn er producten in de aanbieding waarmee je een lekker gezond gerecht kun maken?  Of laat je inspireren door ALDI’s Klik en Kookideetje.

 

Het plannen van je weekmenu zorgt er niet alleen voor dat je niet méér koopt dan nodig, en hiermee meer uitgeeft dan je zou willen, maar ook nog eens dat je die lekkere verleidingen vol suikers laat staan die je anders makkelijk even snel in het mandje legt. Al die kleine beetjes opgeteld, zijn toch weer een pot extra uitgaven én suikers.

3. Probeer genoeg te bewegen

Naast een bewuste kijk op wat je eet, is het ook belangrijk om goed te kijken naar hoeveel je beweegt. Probeer tussen het werken of studeren door dan ook geregeld te bewegen en elke 30 minuten even te strekken of lopen. Neem de trap in plaats van de lift, loop of fiets in plaats van de auto te nemen, en maak na de lunch of het avondeten een ommetje om je lichaam in beweging te zetten voor de verbranding. Er wordt aangeraden om minstens een half uur te bewegen per dag. Dus neem je telefoon of horloge mee om die stappen te tellen of download een app zoals Ommetje en maak er een dagelijkse routine van. 

4. Kies voor gezondere tussendoortjes

Het is ‘t moeilijkste om je aan die goede voornemens te houden wanneer je suikerspiegel laag is en je juist zo’n zin hebt in die lekkere snack. Door het nemen van een makkelijke snack met suiker gaat je bloedsuiker weer pieken en heb je binnen de kortste keren weer een dip. Hoe kan je dit het beste doorbreken? Kies voor gezondere tussendoortjes en een glas water binnen handbereik. Zo ben je toch voldaan en kom je een stuk makkelijker de tijd door tot het avondeten.

 

Wat zijn dan gezondere tussendoortjes? Producten met gezonde vetten en veel eiwit zijn vullend, zonder dat het slecht voor je hoeft te zijn. Je kan hierbij denken aan fruit, groenten (snoeptomaatjes, komkommer etc.), ongezouten noten, of een gekookt eitje,. Kant-en-klare tussendoortjes bevatten vaak veel suikers en kan je daarom het beste vermijden. Een andere goede regel kan zijn om altijd je eigen tussendoortjes te maken, zodat je weet wat je eet. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een wrap met gerookte zalm  of een fruitbowl met kwark.

5. Bereid maaltijden voor de week klaar

Tot slot is het aan te raden om meerdere maaltijden voor de week voor te bereiden en deze, wanneer mogelijk, in te vriezen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een lasagne of een ovenschotel met paddenstoelen en worst. Door de porties al te verdelen op de avond dat je kookt, vermijd je het risico dat je op de avond te veel opschept.

Handige bijkomstigheid is ook nog eens dat veel avondmaaltijden ook in de middag héérlijk smaken. Even oppiepen in de oven of magnetron. Zo heb je niet alleen minder voedselverspilling, je hebt ook nog eens een extra maaltijd bomvol groenten.

Facebook Opt-out

In de gebruikte webbrowser is een opt-out-cookie geplaatst, die toekomstige gegevensverzameling en opslag door de Facebook-pixel op uw apparaat permanent voorkomt.

Herinnering voor

Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ontvang een herinnering op de dag van de actie. *

Datum selectie *

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Velden met een ster * zijn verplicht om in te vullen.

Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet u naar de veiligheidsinstellingen van uw browser gaan en aangeven dat u de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Uw e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als u zelf ontvanger bent of indien u weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht u problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. U kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij uw begrip.
  • U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"
div>

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

U ontvangt uw herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van uw e-mailadres

Bevestiging van uw telefoonnummer

Bevestiging van uw e-mailadres en telefoonnummer

U ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

U ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

U ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht en/of gebruik de code in de SMS om de activering te bevestigen.