Informatie over hoe wij boodschappen doen veilig houden voor iedereen
  1. Startpagina
  2. Informatie
  3. Samen zorgen voor elkaar

Samen zorgen voor elkaar

 

Klik hier voor de veelgestelde vragen.

maatregelen bij ALDI

Veelgestelde vragen

Hoe veilig is het voor mij om hier te winkelen? Welke maatregelen hebben jullie genomen?

In deze uitzonderlijke tijden is het uitermate belangrijk om gehoor te geven aan de maatregelen waarmee we verspreiding van het Coronavirus beperken:

  1. Blijf thuis als u ziek bent en vraag iemand anders boodschappen voor u te doen
  2. Kom alleen (1 persoon per huishouden)
  3. Het gebruik van een winkelwagen is verplicht
  4. Geef voorrang aan ouderen en zorgverlenend personeel
  5. Hou minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers
  6. Wees sympathiek voor andere klanten en onze medewerkers. En koop niet meer dan u nodig hebt.
  7. Betaal uw boodschappen zo veel mogelijk met pin. Wanneer u alleen over contant geld beschikt, leg het geld dan neer en pak eventueel wisselgeld zelf op.

Daarnaast hebben we schermen geplaatst bij onze kassa’s: deze beschermen zowel onze klanten als onze medewerkers.

Wat zijn de regels voor de medewerkers m.b.t. handen wassen?

Alle medewerkers wassen regelmatig hun handen uitgebreid met zeep. Zij doen dit bij aanvang van hun werkzaamheden, bij het wisselen ervan, na toiletbezoek, na het snuiten van de neus, niezen of hoesten, na het weggooien van afval en voor het eten en drinken, en in ieder geval elk uur.

Wat is het deurbeleid van ALDI?

Net als andere supermarkten volgen wij de richtlijnen van brancheorganisatie Centraal Bureau Levensmiddelenhandel. Dat betekent dat onze winkels vanaf woensdag 25 maart een beperkt aantal winkelwagens beschikbaar hebben, afgestemd op de grootte van de winkel (met een maximum van 100 winkelwagens).

In het geval een winkel geen winkelwagens heeft, doen we dat met winkelmandjes. Elke klant is verplicht met een winkelwagen/-mandje te winkelen. Zijn deze op, dan verzoeken wij de klant buiten de winkel in een daarvoor aangewezen zone te wachten tot er weer een winkelwagen of –mandje beschikbaar is. Ook in die zone vragen wij klanten onderling minimaal 1,5 meter afstand te houden.

Moeten klanten zelf de winkelwagens ontsmetten?

Wij vragen onze klanten ook zelf hun verantwoordelijkheid te nemen en de handgrepen van winkelwagens/-mandjes te reinigen met de daarvoor door onze winkels aangeboden middelen.

Hoe wordt erop toegezien dat mensen de regel voor 1,5 meter afstand houden en de belijning daarvoor respecteren?

Wij beschikken niet over beveiligers en doen een beroep op de eigen verantwoordelijkheid van de klanten in onze winkels. Het is belangrijk dat iedereen het goede voorbeeld geeft en de preventiemaatregelen serieus neemt en opvolgt om verspreiding van het Coronavirus te beperken.

Zijn er regels welke kassa's het beste open kunnen zijn m.b.t. afstand?

Wij adviseren onze winkelmedewerkers indien mogelijk een kassa gesloten te houden tussen twee kassa’s. Daarnaast vragen wij onze klanten uiteraard minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar te behouden.

Kan ik mijn boodschappen online bestellen en thuis laten bezorgen?

Bij ons is het niet mogelijk om online uw boodschappen te doen. Daarnaast hebben wij geen bezorgservice.

Wat gebeurt er als er iemand in jullie winkel ziek wordt?

In onze winkel werken we met een protocol voor de gevolgen die het Coronavirus heeft. Ook in het geval wanneer een collega ziek wordt, wat de oorzaak ook is. Het gaat ons om uw en onze gezondheid; daar gaan we zeer aandachtig mee om en volgen daarbij de richtlijnen vanuit het RIVM / de overheid.

Ik heb een rollator. Ben ik dan ook verplicht een winkelwagen te gebruiken?

Indien u afhankelijk bent van een rollator, is het toegestaan om uw boodschappen te doen zonder winkelwagen. Houd ook dan minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers.

Mag ik als alleenstaande ouder mijn (kleine) kind(eren) meenemen in de winkel?

Indien u niemand heeft die op uw kind(eren) kan passen wanneer u boodschappen gaat doen, kunt u uw kind(eren) meenemen naar de winkel. Houd minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers. Laat uw kind(eren) in de winkelwagen plaatsnemen als dat mogelijk is.

Heeft ALDI speciale openingsuren voor ouderen?

ALDI geeft ouderen op een andere manier de ruimte dan tijdens een ouderenuurtje. Ze kunnen de gehele dag boodschappen doen, maar krijgen voorrang bij de kassa (evenals zorgverleners).

Meld u aan voor onze nieuwsbrief!

Altijd als eerste op de hoogte van onze acties en aanbiedingen.

Herinnering voor

Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Wilt u op de hoogte gebracht worden als het artikel verkrijgbaar is? *

Datum selectie *

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Velden met een ster * zijn verplicht om in te vullen.

Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet u naar de veiligheidsinstellingen van uw browser gaan en aangeven dat u de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Uw e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als u zelf ontvanger bent of indien u weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht u problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. U kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij uw begrip.
  • U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

U ontvangt uw herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van uw e-mailadres

Bevestiging van uw telefoonnummer

Bevestiging van uw e-mailadres en telefoonnummer

U ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

U ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

U ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht en/of gebruik de code in de SMS om de activering te bevestigen.