Belangrijke berichten en veiligheidswaarschuwingen | Veilig boodschappen doen in coronatijd
  1. Startpagina
  2. Informatie
  3. Samen zorgen voor elkaar

Samen zorgen voor elkaar

Het is uitermate belangrijk om gehoor te geven aan de maatregelen waarmee we verspreiding van het Coronavirus beperken. Klik hier voor de veelgestelde vragen.

maatregelen bij ALDI

Veelgestelde vragen

Ben ik verplicht om een mondkapje te dragen?

Vanaf dinsdag 1 december is het dragen van een mondkapje in alle publieke binnenruimten verplicht. De mondkapjesplicht geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder.

Hoe handhaven jullie als ALDI zijnde de mondkapjesplicht?

De invoering van de mondkapjesplicht geldt voor alle klanten en medewerkers in de winkels. Wij attenderen klanten hierop, echter gaan wij niet handhaven. Vanwege medische redenen kan het voorkomen dat klanten geen mondkapje kunnen dragen. In verband met de privacywetgeving vragen wij klanten niet naar de reden voor het niet dragen van een mondkapje.

Voor wie geldt de uitzondering op de mondkapjesplicht?

De mondkapjesplicht geldt vanaf 1 december ook voor mensen met een beperking of ziekte. Wel is er een uitzondering mogelijk voor mensen die vanwege hun ziekte of beperking niet in staat zijn een mondkapje te dragen. Dat kan zijn omdat ze fysiek niet in staat zijn het mondkapje te dragen of op te zetten, dat hun gezondheid daardoor wordt belemmerd of dat ze door het dragen van een mondkapje ernstig ontregeld raken.

Ook mensen die spreken met of iemand assisteren die vanwege een auditieve beperking moeten kunnen spraakafzien (liplezen) of vanwege een verstandelijke of communicatieve beperking afhankelijk is van non-verbale visuele signalen zijn van de plicht uitgezonderd.

Begeleiders van mensen met een beperking zijn ook uitgezonderd, wanneer de persoon met de beperking door de interactie/begeleiding door iemand met een mondkapje ernstig ontregeld raakt.

Ik werd gevraagd mijn mondkapje af te zetten bij de kassa voor identificatie. Mag dat?

Bij leeftijdscontroles bij de verkoop van o.a. alcohol en tabak mag een klant gevraagd worden om tijdelijk zijn mondkapje af te zetten ter verificatie van de identiteit.

Waarom is het dragen van een mondkapje verplicht?

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, is het verplicht om in onder andere winkels, musea, restaurants en theaters een mondkapje te dragen.

Mag ik ook een faceshield (plastic gezichtsmasker) dragen?

Het gebruik van faceshields (plastic gezichtsmaskers) is niet toegestaan als alternatief voor mondkapjes.

Hoe hoog is de boete wanneer je geen mondkapje draagt en beboet wordt door handhavingsbeambten?

Wie de regel niet naleeft, riskeert een boete van 95 euro.

Heeft ALDI speciale openingsuren voor ouderen en kwetsbaren?

Van maandag tot en met vrijdag, van 07.00 tot 08.00 uur en van [xx.xx tot xx.xx*] uur, reserveren wij een uur voor ouderen en kwetsbaren.
*het tijdstip van dit tweede uur verschilt per winkel

Ik heb een rollator. Ben ik dan ook verplicht een winkelwagen of winkelmandje te gebruiken?

Indien u afhankelijk bent van een rollator, is het toegestaan om uw boodschappen te doen zonder winkelwagen. Houd ook dan minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers. Indien mogelijk kunt u gebruik maken van een winkelmandje. 

Er zijn onvoldoende winkelwagens en mandjes beschikbaar. Waarom moet ik buiten wachten?

Conform overheidsbeleid hebben wij de hoeveelheid winkelwagens en -mandjes aangepast, zodat het niet te druk wordt in de winkel. Geen winkelwagen of -mandje beschikbaar? Even wachten alstublieft.

Mag ik als alleenstaande ouder mijn (kleine) kind(eren) meenemen in de winkel?

Indien u niemand heeft die op uw kind(eren) kan passen wanneer u boodschappen gaat doen, kunt u uw kind(eren) meenemen naar de winkel. Houd minimaal 1,5 meter afstand tot andere klanten en onze medewerkers. Laat uw kind(eren) in de winkelwagen plaatsnemen als dat mogelijk is.

Wat zijn de regels voor de medewerkers m.b.t. handen wassen?

Alle medewerkers wassen regelmatig hun handen uitgebreid met zeep. Zij doen dit bij aanvang van hun werkzaamheden, bij het wisselen ervan, na toiletbezoek, na het snuiten van de neus, niezen of hoesten, na het weggooien van afval en voor het eten en drinken, en in ieder geval elk uur.

Wat is het deurbeleid van ALDI?

Net als andere supermarkten volgen wij de richtlijnen van brancheorganisatie Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). Dat betekent dat onze winkels een beperkt aantal winkelwagens en -mandjes beschikbaar hebben, afgestemd op de grootte van de winkel.

Elke klant is verplicht met een winkelwagen of -mandje te winkelen. Zijn deze op, dan verzoeken wij de klant buiten de winkel in een daarvoor aangewezen zone te wachten tot er weer een winkelwagen of -mandje beschikbaar is. Ook in die zone vragen wij klanten onderling minimaal 1,5 meter afstand te houden.

Moeten klanten zelf de winkelwagens en -mandjes ontsmetten?

Wij vragen onze klanten ook zelf hun verantwoordelijkheid te nemen en de handgrepen van winkelwagens en -mandjes te reinigen met de daarvoor door onze winkels aangeboden middelen.

Hoe wordt erop toegezien dat mensen de regel voor 1,5 meter afstand houden en de belijning daarvoor respecteren?

Wij beschikken niet over beveiligers en doen een beroep op de eigen verantwoordelijkheid van de klanten in onze winkels. Het is belangrijk dat iedereen het goede voorbeeld geeft en de preventiemaatregelen serieus neemt en opvolgt om verspreiding van het Coronavirus te beperken.

Zijn er regels welke kassa's het beste open kunnen zijn m.b.t. afstand?

Wij adviseren onze winkelmedewerkers indien mogelijk een kassa gesloten te houden tussen twee kassa’s. Daarnaast vragen wij onze klanten uiteraard minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar te behouden.

Kan ik mijn boodschappen online bestellen en thuis laten bezorgen?

Bij ons is het niet mogelijk om online uw boodschappen te doen. Daarnaast hebben wij geen bezorgservice.

Wat gebeurt er als er iemand in jullie winkel ziek wordt?

In onze winkel werken we met een protocol voor de gevolgen die het Coronavirus heeft. Ook in het geval wanneer een collega ziek wordt, wat de oorzaak ook is. Het gaat ons om uw en onze gezondheid; daar gaan we zeer aandachtig mee om en volgen daarbij de richtlijnen vanuit het RIVM / de overheid.

Heeft u een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Facebook Opt-out

In de gebruikte webbrowser is een opt-out-cookie geplaatst, die toekomstige gegevensverzameling en opslag door de Facebook-pixel op uw apparaat permanent voorkomt.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Altijd als eerste op de hoogte van onze aanbiedingen.

Herinnering voor

Fout! Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Wilt u op de hoogte gebracht worden als het artikel verkrijgbaar is? *

Datum selectie *

Herinneringsdag
2 dagen vooraf
1 dag vooraf
Op de actiedag
Tijdstip
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

Velden met een ster * zijn verplicht om in te vullen.

Opmerkingen
  • Vul tenminste de met een * gemarkeerde invoervelden in.
  • SMS-service is alleen binnen het Nederlandse mobiele netwerk mogelijk.
  • Om dit formulier te kunnen doorsturen, moet u naar de veiligheidsinstellingen van uw browser gaan en aangeven dat u de cookies accepteert.
  • De herinnering kan alleen worden verstuurd, als de geselecteerde datum zich in de toekomst bevindt.
  • Uw e-mailadres en telefoonnummer worden alleen opgeslagen om de herinnering voor een geselecteerd artikel te kunnen versturen. Let op: activering van de herinneringsservice is enkel toegestaan als u zelf ontvanger bent of indien u weet of met zekerheid kunt aannemen dat de ontvanger akkoord is met de toegestuurde herinnering.
  • Het in de juiste volgorde overnemen van de tekens is verplicht. Dit is een extra beveiliging om een verkeerd gebruik van formulieren te voorkomen. Mocht u problemen ondervinden bij het overnemen van de tekens maak dan met de knop "nieuwe tekens" een nieuwe reeks aan. U kunt ook de voorleesfunctie activeren door op het symbool met de luidspreker te klikken. Zonder invoer van de tekens is het niet mogelijk om het formulier te verzenden. Voor eventueel ongemak bij de invoer vragen wij uw begrip.
  • U kunt zich op elk moment uitschrijven voor de herinneringsservice. Zie "pagina voor uitschrijving herinneringsservice"
div>

Niet meer verkrijgbaar

Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Herinnering actief!

Herinnering bevestiging

U ontvangt uw herinnering op ${date} om ${time} uur.

Bevestiging van uw e-mailadres

Bevestiging van uw telefoonnummer

Bevestiging van uw e-mailadres en telefoonnummer

U ontvangt van ons een e-mail om uw e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in de e-mail.

U ontvangt van ons een SMS om uw telefoonnummer te bevestigen. Gebruik de code uit het bericht om de activering te bevestigen.

U ontvangt van ons een SMS en een e-mail om uw telefoonnummer en e-mailadres te bevestigen. Klik op de link in het bericht en/of gebruik de code in de SMS om de activering te bevestigen.