Productwaarschuwing
  • Nep ALDI kortingsbonnen
Meer informatie »
wk30_roll_out_banner_weekend_259x224.png

Over ons

Hartelijk welkom bij ALDI.

De geschiedenis van ALDI begint in 1913 als de vader van de twee huidige oprichters - Karl en Theo Albrecht - een handel met bakwaren start.

Moeder Anna, die uit een ondernemersfamilie stamt, opent in 1914 de eerste supermarkt, waarmee de basis voor een succesvolle supermarktketen wordt gelegd. In 1945 nemen beide zonen het bedrijf over. Drie jaar later beginnen ze met de uitbreiding van filialen en zetten daarbij een consequent concept neer: beperkt assortiment, producten van hoogwaardige kwaliteit en lage prijzen. Dit concept is tot op de dag van vandaag actueel. Het bedrijf groeit snel en in 1954 beschikt ALDI over een filialennetwerk van 77 verkooppunten in Duitsland.

De originele supermarkt wordt de eerste zelfbedieningswinkel. Een jaar later zijn er 100 filialen in Noord-Rijnland-Westfalen.

In 1961 vindt een belangrijke gebeurtenis plaats: de broers Albrecht verdelen het gebied en ALDI Nord en ALDI Süd zijn geboren. Sindsdien werken beide ondernemingen nauw samen.

ALDI-Albrecht Discount

100 Jahre Kaufmannstradition - Wir sagen Danke für Ihr Vertrauen!

ALDI-Albrecht Discount

ALDI Logos - Aus Albrecht wird ALDI

De naam ALDI komt voort uit Albrecht Discount. Onder deze naam gaat Theo Albrecht verder en in 1962 breidt hij verder uit in Noord-Duitsland. Zijn principe was: aandacht voor de essentie, daar gaat het om. De essentie: dat is de klant. ALDI deed niet aan reclamecampagnes, maar de prijs-kwaliteitverhouding was in de jaren 60 en 70 de beste reclamedrager.

Lievelingsproducten van onze klanten, van de jaren 80 tot nu.

In de jaren 80 waren de best verkochte producten snacks, gebrande koffie, afwasmiddel, thee en margarine. Nu nog zijn er diverse producten in de schappen te vinden die al 40 jaar een succes zijn, zoals de koffie: Markus Koffie, de thee: Westminster, het wasmiddel: UNA en de chocolade: Château. Toen ALDI begin jaren 90 het assortiment uitbreidde met wat luxere artikelen, werd het scala aan klanten wat breder. Hierdoor groeide het marktaandeel van ALDI.

Kundenorientierte Sortimentsentwicklung
Al decennia klantgericht - onze productontwikkelingsactiviteiten.

Decentraal en dicht bij de klant

Decentraal en dicht bij de klant

ALDI vestigde zich in Nederland in 1973 door een groothandel in Tiel over te nemen. ALDI bestaat in Nederland uit zelfstandige besloten vennootschappen. Achtereenvolgens zijn in Nederland de volgende B.V.'s gevestigd: Culemborg (1973), Ommen (1977), Best (1982), Drachten (1983), Zaandam (1987), Roosendaal (1998), Roermond (2004), Groenlo (2005) en Zoetermeer (2010). Deze negen B.V.'s in Nederland hebben alle hun eigen distributiecentrum en in totaal bedienen zij meer dan 500 filialen. ALDI voert in Nederland ongeveer 900 artikelen.

Ook in Europa succesvol

Sinds de jaren 70 expandeert de ondernemingsgroep ALDI Nord met haar ALDI Discountconcept succesvol in Europa.

Duitsland sinds 1961 meer dan 2400 filialen
Nederland sinds 1973 meer dan 500 filialen
België sinds 1976 meer dan 440 filialen
Denemarken sinds 1977 meer dan 220 filialen
Frankrijk sinds 1988 meer dan 900 filialen
Luxemburg sinds 1991 meer dan 10 filialen
Spanje sinds 2002 meer dan 250 filialen
Portugal sinds 2006 meer dan 40 filialen
Polen sinds 2008 meer dan 90 filialen

En we groeien door. In België, Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Polen, Portugal, Spanje en Duitsland vertrouwen steeds meer consumenten op de betrouwbare ALDI beloften 'Hoge Kwaliteit - Lage Prijs'.

ALDI en testpanels: erkenning en kwaliteit

Reader's Digest - MOST TRUSTED BRAND 2012

ALDI en testpanels: erkenning en kwaliteit

In de veertig jaar dat ALDI in Nederland aanwezig is, zijn zeer veel producten in verschillende testpanels beoordeeld. De Consumentenbond en tv-programma's als Kassa en Radar testen op regelmatige basis producten op prijs en kwaliteit. En dat is precies ons principe: hoge kwaliteit en lage prijs.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat de producten uit het ALDI assortiment regelmatig prijzen of kwaliteitsgaranties ontvangen. Alleen de hoogst scorende producten en diensten krijgen het predicaat Beste koop en/of Best getest. ALDI is dan ook enorm trots op deze kwaliteitsprijzen die zij de afgelopen jaren heeft ontvangen. Deze predicaten bevestigen dat de consument de beste boodschappen bij Aldi kan vinden.

Voor recente voorbeelden hiervan klik hier.

De toekomst van ALDI

ALDI optimaliseert continu haar formule met onder meer nieuwe artikelen, het gebruik van aansprekende verpakkingen, een overzichtelijke wekelijkse klantenfolder en een toegankelijke website.

Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. Zo zijn er meer producten MSC- en UTZ-gecertificeerd en zijn er meer biologische producten te vinden in het assortiment. Ook de veranderde beeldende winkeluitstraling is één van de belangrijke elementen om ALDI klaar voor de toekomst te maken.

De komende jaren worden er vaker filialen geopend met een nieuw lichtconcept, fris kleurgebruik en bredere gangpaden. Daardoor is een betere presentatie van de producten mogelijk. Deze nieuwe en moderne winkels worden op aantrekkelijke locaties geopend.

ALDI auf Zukunftskurs - neue Filialen

ALDI auf Zukunftskurs - frische Backwaren

ALDI auf Zukunftskurs - neues Lichtkonzept, frische Farben, breitere Gänge

ALDI auf Zukunftskurs - neues Lichtkonzept, frische Farben, breitere Gänge

* Voetnoten en juridische tips

*
Ondanks zorgvuldige planning kan het voorkomen dat actieartikelen door de grote vraag snel zijn uitverkocht - wij vragen om uw begrip.